25 Temmuz 2010 Pazar

Kayseri Faslı - Şiir


KAYSERİ FASLI
Gursag gavurgasın, umsundu dostum,
Serilse sekiye, hasırdan postum
Dembeseg gısnığa, sümdüğe küsdüm
Eşig boyarım ben, eşşeg boyamam.
……………………………………

Arıstagda irişgiğim asılı,
Tokanada gilamadam basılı,
Bazlamaya çaman sürsem hasılı
Kumüş kumüş yerim gine doyamam.
………………………………………..
Ülfezigden yanar billor ışığı
Gonyalıdır, bizde mantı gaşığı
Yağlığa silinmez, heğ bulaşığı
Temizlik imandan geri goyamam.
……………………………………….
Garagış geliyo, telteli çekeg
Gilaburu, heveg, püçüglü yiyeg
Arabaşı varsa, daha ne diyeg?
Etden aşıg çıhar, hiç belli olmaz.
……………………………………
Cöt cöt ötüp, cuğuşlamayın başıma
Hapan hapan avcar goyun aşıma
Basdırmayı dinet mezar daşıma
Iğış ığış gelen ağam ağlasın.
……………………………………..
Seni ucumulug,ey homburdüdüg
Boruza bilekli, hemi de güdüg
Horatası kötü, haybatcı hödüg
Biyanana di de , şebit yağlasın.
………………………………………..
Hem okur yazarım, Gayseriliyim,
Yiğin tevatirsin, ağzını yiyim,
Gendönüme gahillendim, nebiyim,
Sıdgımı sıyırdı, tıngala huyun.

TURHAN NESİMİ

·  ÇARŞILAR
·  ÇEŞMELER
·  HAMAMLAR
·  HANLAR
·  KALELER
·  KÖPRÜLER
·  KÖŞKLER
·  KULELER
·  KÜMBETLER
·  MAĞARALAR
·  MEDRESELER
·  MÜZELER
·  TÜRBELER
·  Gilaboru
·  Keşlik 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder