3 Ağustos 2010 Salı

Afyon Kocatepe Üniversitesi Uzaktan Eğitim Meslek Yüksekokulu

Genel Bilgiler
Uzaktan egitim sistemleri, amaci, teknoloji seçenekleri, yeterliligi bakimindan geleneksel egitim kadar çesitlidir. Uzaktan egitim sistemleri, egitimin geleneksel formlari karsisinda yapisi önemli degisme gösterir. Bütün bu farkliliklarin hepsinde, onlarin niçin kuruldugu ve nasil yönetildigi etkilidir .
Uzaktan egitimle firsat esitsizligi ortadan kaldirilarak, zamandan ve mekândan bagimsiz bir egitim saglanmistir. Uzaktan egitim, yetiskin egitimi, çocuk egitimi, ana-baba egitimi, kurumlar için hizmet içi egitim gibi çok çesitli ve farkli amaçlarla yapilabildiginden çok genis uygulama alanina sahiptir. Geleneksel sistemlere göre son derece dinamik bir yapiya sahip olan uzaktan egitim, ögretim programlarinda hem konu hem de yöntem baglaminda yerini almistir. Ögrenciler kendilerine uygun zaman içerisinde, istenilen siklikla ve mekândan bagimsiz olarak dersleri takip edebilmektedirler. Ses, video, grafik, iki boyutlu veya üç boyutlu hazirlanmis animasyonlar, aninda geribildirim alinacak sekilde tasarlanmis yapilarla zenginlestirilmis materyaller içeren bir çalisma ortami ögrenciye daha kalici ve zevkli çalisma ortami saglamaktadir.
Uzaktan egitimde, etkilesimli web sayfalari, e-posta, dosya transferi, tartisma ve haber gruplari, sohbet odalari gibi internet hizmetleri araciligiyla ögrenciler ve egitimciler arasinda senkron ve asenkron iletisim kurulabilmektedir. Internet ve web teknolojileri genis ölçekte insanlar arasinda iletisim saglamaktadir. Öte yandan çok sayida farkli ögrenme stilini karsilamakta, aktif ögrenci merkezli ögrenme çevresini desteklemekte ve gerçek yasam deneyimlerini sunmaktadir.

İlgili Kişi :
Adres1 :Ahmet Necdet Sezer Kampusü, B Blok Zemin Kat,
Adres2 :Afyonkarahisar
Posta Kodu :03200
Telefon :444 03 03- 1255
Faks :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder