2 Ağustos 2010 Pazartesi

Çukurova Üniversitesi Adana Meslek Yüksekokulu












Adana Meslek Yüksekokulu, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı ’nın 19.9.1989 tarih ve EÖ/07.06.002.6296. 20787 sayılı yazılarıyla kurulmuş olup, Teknik Programlar Bölümü şeklinde teşkilatlanmıştır. Başlangıçta Bilgisayar Programcılığı ve Maden Programları olmak üzere iki program halinde eğitim-öğretime başlamıştır.
1993-1994 eğitim-öğretim yılında İklimlendirme-Soğutma, 1994-1995 eğitim-öğretim yılında Tekstil, 1997-1998 eğitim-öğretim yılında da Moda-Konfeksiyon Programlarına öğrenci alınmıştır. 1996-1997 Eğitim-Öğretim yılında Maden Programı’na öğrenci alımı durdurulmuş olup, mevcut öğrencilerin mezuniyetine kadar program faaliyetini sürdürmüştür.

Yüksekokul, 2004-2005 eğitim öğretim döneminde Yükseköğretim ve Milli Eğitim Bakanlığının hazırlamış olduğu "Mesleki ve Teknik Eğitimde Orta ve Yükseköğretim Kurumları Arasında Program Bütünlüğünün ve Devamlılığının Sağlanması (SINAVSIZ GEÇİŞ)" Projesi kapsamında 10 Meslek Lisesiyle ilişkilendirmiştir. Bu proje ile yüksekokulda program sayısı 3 den 15’e ve öğrenci sayısı 700 den 2300’e çıkmıştır. Yüksekokul öğrencilerimiz, meslek liselerinin laboratuvar, atelye ve deneyimli öğretmenlerinden yararlanmanın yanında, üniversitemizde görevli 60 dan fazla öğretim üyesi (Profesör, Doçent ve Yardımcı Doçent) ile toplam 190 kişilik öğretim elamanı ile eğitim ve öğretimlerini sürdürmektedirler.
Yüksekokul ve Sanayi işbirliğine özel önem verilmekte, bu kapsamda öğrencilerin pratik bilgilerini geliştirmek için kurslar açılmakta ve bölgemizde bulunan endüstri meslek lisesine ve fabrikalara teknik geziler düzenlenmektedir. Bu programlardan mezun olan öğrenciler, alanları ile ilgili işletmelere tavsiye edilerek, iş bulma imkanları sağlanmaktadır.
Yüksekokul, ülkemizin ihtiyaç duyduğu mühendis ve teknisyen arasındaki teknik ara insan gücü ihtiyacını karşılayabilecek nitelikte kaliteli ve iyi eğitilmiş yetenekli teknik elemanlar (tekniker) yetiştirmeye gayret etmektedir.
Yüksekokulda dört adet bilgisayar laboratuarı, bir adet iklimlendirme-soğutma ve bir adet moda-konfeksiyon atelyesi bulunmaktadır. Bunun yanın da Tekstil Programı için Mühendislik Mimarlık Fakültesi laboratuarlarından faydalanılmaktadır.
Yüksekokul, Beyazevler semtinde 10.000 metre kare kapalı alana sahip olarak kurulmuş olup, üniversite kampusüne 7 km ve şehir merkezine 5 km uzaklıktadır. Ulaşım, halk ve belediye otobüsleri yanında dolmuşlarla da sağlanabilmektedir.

PROGRAMLAR: 

Bilgisayar Teknolojisi ve Proğramlama-Elektrik-Endüstriyel Elektronik-İklimlendirme Soğutma -Makine-Muhasebe -Otomotiv -Tekstil- Makine-Resim-Konstüeiksiyon - Kimya -Mobilya Dekarosyon -Matbaacılık -Radyo - Televizyon Yayımcılıgı -Çocuk Gelişimi-Cilt Bakımı ve Güzellik -Kuaforlük bölümleriyle eğitim ve öğretimine devam etmektedir.
İlgili Kişi :
Adres1 :Çukurova Üniversitesi Adana Meslek Yüksekokulu
Adres2 :
Posta Kodu :
Telefon :
Faks :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder