14 Eylül 2010 Salı

Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü

Genel Bilgi
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununda yer alan hükümler gereğince kurulmuş ve 1982 yılından bu yana Diş Hekimliği, Eczacılık, Tıp, Veteriner Hekimliği, Sağlık Bilimleri, Beden Eğitimi ve Spor, Hemşirelik ve Adli Tıp, Klinik Eczacılık, Sosyal Psikiyatri,Sinir Bilimleri disiplin alanlarında lisansüstü eğitimi yürütmekte ve koordine etmektedir.
Kuruluşundan bu yana, bilimsel düşünmeyi yaşamının her alanında rehber edinmiş, özgür düşünen, tartışan, araştıran, sorgulayan, etik değerlere bağlı, ürettiği bilimsel bilgileri insanlığın hizmetine sunan bilim insanları yetiştirmeye devam eden Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, sağlık bilimleri alanındaki lisansüstü öğretimi çağdaş ülkelerle akredite hale getirmek ve Türkiye üniversitelerinin uluslar arası düzeyde bilime katkı düzeyini yükseltmek hedeflerine yönelik çalışmalarını sürdürmektedir.
Bugün Enstitümüz lisansüstü eğitimini programlar ile üniversitemizin 494 değerli öğretim üyesinin özverili çalışmaları ve katkılarıyla yürütmektedir.
Kuruluşundan bu güne kadar, Enstitümüz lisansüstü öğrencilerinden 1282 bilim uzmanı, 1376 bilim doktoru ünvanını kazanmışlardır. Halen 927 (Eylül 2008) lisansüstü öğrencinin eğitim yaptığı Sağlık Bilimleri Enstitüsü aydın bilim insanlarını yetiştirmeye devam etmektedir.
Avrupa Birliğine entegrasyon sürecinde, yönetsel ve eğitsel kalitesini geliştirmek ve güçlendirmek için 2002-2003 eğitim-öğretim yılında başlatılan kalite izlem çalışmalarını sürdüren Enstitü, sağlık bilimleri alanındaki lisans üstü eğitim-öğretimi, Avrupa ve Dünyadaki çağdaş, karşılaştırılabilir ve akredite edilebilir eğitim programları ile uyumlamaya yönelik faaliyetlerini de hızlandırmıştır. Bu amaçla, gerek Ankara Üniversitesinin girişimleri ve Devlet Planlama Teşkilatının destekleri ile 2005 yılında başlatılan “Bilim İnsanı Yetiştirme Projesi” çerçevesinde planlanan çalışmalar, gerekse Avrupa Birliğinin Socrates-Erasmus eğitim programlarına ilişkin olarak geliştirilen stratejiler uygulanmaya başlanmıştır. Bu bağlamda Enstitümüz doktora programı öğrencilerine yönelik olarak 2003 - 2004 eğitim-öğretim yılı bahar yarıyılında "Bilim Etiği ve Bilim Tarihi " entegre dersi ve 2005 - 2006 eğitim - öğretim yılı güz yarıyılında ise " Bilimsel Araştırma ve Metodolojisi " entegre dersi ve 2006 - 2007 eğitim - öğretim güz yarıyılında ise " Bilimsel Araştırmalarda İstatistiksel Yöntemlerin Kullanımı " dersi açılmıştır. Özellikle doktora tezlerinin Vizyon - 2023 de belirtilen temel araştırma alanlarına yönelmesi, üretime dönük olması ve sonuçlanan tezlerin ulusal ve uluslararası geçerliliği olan dergilerde yayın performansının artırılması teşvik edilmektedir.
İlgili Kişi :
Adres1 :Şevket Aziz Kansu Ek Hizmet Binası Konya Devlet Yolu Üzeri B.Blok 7.Kat
Adres2 :Ankara
Posta Kodu :06510
Telefon :+90 312 2159001
Faks :+90 312 2154752
Elektronik Posta

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder