20 Ekim 2012 Cumartesi

Şemdinli'de Eğitim

Şemdinli'den Bir Görünüm
Şemdinli İlçe Merkezinde, Sabri Özel Lisesi, 1 YİBO, Cumhuriyet İlköğretim Okulu, Yavuz Sultan Selim İlköğretim Okulu, Anaokulu, Yayla Mahallesi İlköğretim Okulu , ve 2 YİBO (Derecik-Güzelkonak), 1 ÇPL ile birlikte 69 Köy ve Mezra İlköğretim okulu ile eğitim-öğretim faaliyetlerimiz bulunmaktadır.

İlçede 1 Anaokulu, 18 Anasınıfı, 3 Ortaöğretim olmak üzere toplam 118 okul ve 265 derslik mevcuttur.
Bu verilere göre Derslik başına düşen öğrenci sayısı Merkezde 26,Köy ve Mezra ilköğretim okullarında ise 36 öğrencidir.
177 sınıf ve 178 branş öğretmeni olmak üzere, toplam 355 asil öğretmenin hizmet verdiği ilçemizde, okul öncesinde 216, ilköğretimde 9886 ve 1599' u ortaöğretimde olmak üzere 11,701 öğrenci bulunmaktadır. Milli Eğitim Müdürlüğü hizmetlerinde kullanılan yapan bir otomobilin yanı sıra merkez YİBO'ya ait bir adet 1989 model Ford Minibüs, Derecik Şehit A.Gaffar OKKAN YİBO' ya ait bir adet 2000 Model Ford Transit olmak üzere toplam iki adet araç bulunmaktadır. 10 adet Milli Eğitim, 6 adet Lise, 28 adet Şemdinli YİBO, 10 Adet Derecik YİBO olmak üzere toplam 54 lojman mevcuttur.
1998 yılında İl Özel İdare Müdürlüğünce yapılarak İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüne Öğretmen Evi olarak tahsis edilen 42 yatak kapasiteli yapı, İlçenin hemen, hemen hiç olmayan Sosyal ve Kültürel yaşantısının gelişmesine katkıda bulunmaktadır.
Korgan Muhtarlığı Güzelkonak Mezrasında bulunan İlköğretim Okuluna İl Özel İdare Müdürlüğünce 200 yatak kapasiteli pansiyon inşaatı yaptırılmış 2003 yılı sonlarına doğru faaliyete geçirilmiştir.
Bu yatırım bulunduğu bölgenin eğitim-öğretim hizmetlerine son derece faydalı katkılar sağlamıştır.
Valilikçe yapımına 2002 yılı içerisinde başlanan ve aynı yıl içerisinde faaliyete geçirilen Merkez Anaokulunun okul öncesi eğitimin yanı sıra yuva-kreş gibi faaliyetlerde de bulunmasına olanak sağlanmıştır.
2004 yılı sonlarına doğru tamamlanarak faaliyete geçirilen Okul Tipi Kapalı Spor Salonu eski Kapalı Cezaevinin yanında faaliyetlerini sürdürmektedir.
Bu tesis Atletizm, Voleybol, Futbol, Masa Tenisi ve Basketbol gibi sportif faaliyetlerin yanı sıra ilçenin sosyal yaşantısına etki edebilecek tüm kültürel etkinliklere de açık bulunmaktadır.

ŞEMDİNLİ İLE İLGİLİ DİĞER BİLGİLER İÇİN TIKLAYINIZ...

HAKKÂRİ SAYFASINA DÖNMEK İÇİN TIKLAYINIZ...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder