1 Mayıs 2022 Pazar

Meyhaneci'den bile ders aldım...

"Lâdikli Ahmed Ağa" Kitabının Kapağı

Meyhaneci Mevlit diye bir adam vardı Konya'da. 
Çocukluğundan itibaren ömrü billâh sarhoş yaşamış bir insandı. 
Konya'nın tek meyhanesinin sahibiydi bu adam.
Ona bile şefkatli davranırdı Hoca. 

Bir gün bir Cuma'ya gitmiş bu meyhaneci Mevlit de.
Namazdan sonra Hacı Veyiszâde Hoca Efendi, meyhaneci Mevlid'e takılmış: 
-Ülen sahtekâr, şarabına duz (tuz) at getir, ben de içecem! 
Ama sen de benim yaptığımı yapacan, tamam mı?

Şarabın içine tuz atınca sirke olurmuş ya?..
Meyhaneci Mevlit: 
-Hocam, sen ömrün boyunca Hocalık yaptın, ben de ömrüm boyunca meyhanecilik, sarhoşluk yaptım.
Müsâde edersen ufacık bir iyiliğim olsun! 
Bu kâfir üç günden önce sirke olmaz!
Ondan sonra gari, rahmetli hep: 
-Ülen meyhaneci Mevlit'ten bile ders aldım! 
Ondan bile bir şeyler belledim! dermiş.

Kaynak: Lâdikli Ahmed Ağa, Mustafa ÖZDAMAR Sh.: 43
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder