25 Nisan 2024 Perşembe

Ülen dussuz, bırak köyü düşünmeyi guzum, orayla abin uğraşır!

Şişli Müftüsü Mustafa Pektut Hacı Veyiszâde ile alakalı hatırasını anlatıyor:

Bahar aylarından birinde, bir gün, sınıftayız, dersteyiz.
Şimdi hatırladım, bir cumartesi günüydü.
O zamanlar Cumartesi günleri de ders vardı, öğleden sonra tatil olurdu.
Tatil heyacanı içinde dalmış gitmişim; taa köyüme. 

Çumra'nın Seçme köyündenim ben. 
Her yerde olduğu gibi bizim oralarda da bahar pek güzel olur. 
Rahmetli abim köydeydi o zaman. 
Cumartesi günü Hoca Efendi ders anlatırken, dirseğime yaslandım: 
Bugün öğleden sonra köye gitsem de köyde şöyle pe bir gezsem, koyunlarla kuzularla uğraşsam... diye düşünüp duruyorum.
Ben öyle dalgın dalgın düşünürken Hoca Efendi geldi yanıma: 
-Ülen dussuz, bırak köyü düşünmeyi guzum, orayla âbin uğraşır!.. 
Abin uğraşsın orayla, orayı düşünme sen! 
Sen burayı düşün, dersini düşün dussuz!.. deyince, ben epey şaşırmıştım o zaman.

* Hacı Veyiszâde, Mustafa ÖZDAMAR, 1997, s.261, 262.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder