5 Ağustos 2010 Perşembe

Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Fakültesi

Genel Bilgiler
Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Fakültesi 1982 yılında kuruldu. Fakültenin beş bölümünde dokuz anabilim dalı bulunmaktadır. Eğitim Bilimleri Bölümü Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık dalında; Yabancı Diller Eğitimi Bölümü İngilizce Öğretmenliği dalında; İlköğretim Bölümü Fen Bilgisi Öğretmenliği, İlköğretim Matematik Öğretmenliği ve Okulöncesi Öğretmenliği dallarında; Bilgisayar Öğretmenliği ve Teknoloji Eğitimi Bölümü Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği dalında lisans derecesi vermektedir. Lisans programları çerçevesinde Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Programı ile Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Programı arasında karşılıklı çift anadal programları bulunmaktadır. Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Bölümü de Fizik, Kimya ve Matematik Öğretmenliği alanlarında “bütünleştirilmiş tezsiz yüksek lisans” programı uygulamaktadır.

Tezli lisansüstü programlara gelince, Eğitim Bilimleri Bölümü’nde Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık ve Yetişkin Eğitimi alanlarında yüksek lisans, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü’nde İngiliz Dili Eğitimi alanında yüksek lisans ve doktora, Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Bölümü’nde de Fen ve Matematik Eğitimi alanlarında yüksek lisans ve doktora programları vardır. Lisansüstü programlar -konularına göre- Sosyal Bilimler Enstitüsü ya da Fen Bilimleri Enstitüsüne bağlı olarak yürütülmektedir. Eğitim Fakültesi bütün idari ve akademik işlevlerini üniversitenin diğer idarî ve akademik birimleri ile dayanışma içinde gerçekleştirmektedir.
En genel anlamıyla lisans programları mesleki derslerden oluşur. Lisansüstü aşamalarda ise ileri düzeyde kuramsal bilgilere ve uzmanlık düzeyinde uygulamalı araştırmalara ağırlık verilir. Her alanda ve her düzeyde kuram ve uygulamanın güncel tutulmasına ve birbirini pekiştirmesine özen gösterilir. Her programda yeter sayıda seçmeli ders vardır. Bu sayede öğrenciler kendi ilgi ve yeteneklerine uygun bir eğitimden geçerler. Alanlarında yetkin öğretmen, eğitimci ve psikolojik danışman yetiştirmek için geliştirilen bu özgün programlar yürütülürken öğrencilerin bedensel, duyuşsal ve sosyal gereksinimlerinin çeşitliliği gözönünde bulundurulur. Bu nedenle Eğitim Fakültesi öğrencilerinin değişik öğrenci kulüpleri çatısı altında spor, sanat ve edebiyat etkinlikleri ile ilgilenmeleri sağlanmakta ve desteklenmektedir. Öğrencileri uluslararası değişim programlarına katılmaya özendirmek de, fakültenin temel ilkelerinden biridir.
Üniversitemizin diğer programları gibi Eğitim Fakültesi’nin lisans ve lisansüstü programları da adayların ilk tercihleri arasında yer almaktadır.
Fakültenin öğretim kadrosunda tam veya yarı zamanlı 87 öğretim elemanı vardır. Bunların 34’ü öğretim üyesi, 39’u öğretim görevlisi ve 14’ü araştırma görevlisidir.
Fakültenin tüm idari ve teknik işlerini 11 idari ve 1 teknik personel yüklenmektedir.Türkiye’deki ilk “eğitimde bilgisayar uygulamaları” laboratuvarını 1984 yılında fakültemizde kurulmuş, bilgisayar destekli eğitim dersleri fakültemizde verilmiştir. Fakültemizde bugün 4 Bilgisayar Laboratuvarı bulunmaktadır. Fakültemiz fen ve matematik eğitimi alanında da araştırma ve uygulamalara öncülük yapmıştır. Günümüzde bu çalışmaları 1 Fizik Laboratuvarı, 1 Kimya Laboratuvarı ve 1 Fen Bilimleri Laboratuvarı ile sürdürmektedir. Bunların yanı sıra fakültemiz bünyesinde 1 adet Eğitimde Görselleştirme Laboratuvarı, 1 adet Görsel Malzeme ve Teknoloji Laboratuvarı, 1 adet Görüşme Gözlem Laboratuvarı ve üç özel kütüphane vardır. Eğitim Fakültesi’nin bütün fiziksel ortamları Boğaziçi Üniversitesi’nin Kuzey Yerleşkesi’ndedir.
İlgili Kişi :
Adres1 :Beşiktaş/İstanbul
Adres2 :Boğaziçi Üniversitesi Kuzey Yerleşkesi
Posta Kodu :34342
Telefon :+ 90 212 359 4558
Faks :+ 90 212 2575036
Elektronik Posta

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder