20 Ocak 2022 Perşembe

Hoşab'da Sor Beni!

Seyyid Abdurrahmân Arvasî Türbesi, Gürpınar, Van
Bir gün bir Pilot Binbaşı, Hoşab’a (Van’ın Güzelsu nahiyesi) gelip mübareğin kabrini sorar.
Orada çok dua eder, sonra bir koç satın alır, kestirip dağıtır halka.
Sorarlar, “hayrola komutan, siz buralarda?”
- 1974’te Kıbrıs Barış Harekâtı esnasında adaya yönelmiştim.
Beşparmak Dağları’ndaki Rum müstahkem mevkilerini ararken omuzumda bir el hissettim.
Baktım ki sarıklı, sakallı, nûr yüzlü bir ihtiyâr.
Bana tek tek mevzileri, mazgalları gösterdi ki çoğunu bulamazdım kendi başıma.
Ancak yakıt hayli azalmıştı, dönüşe yetmeyecekti ibreye bakılırsa.
“Korkma ben kefilim” deyince rahatladım, devam ettim bombalamaya.
Nitekim üsse dönerken “Gördün mü benzinin yetti” buyurdular.
Onu çok sevmiştim.
Sordum “Efendim sizi nerede görebilirim bir daha?”
- Van’ın Hoşab kazâsına gel, Seyyid Abdurrahmân diye sor, tanırlar.
Onun vefat eden büyüklerden olduğunu anlamıştım, nitekim uçak piste yaklaşırken kayboldular.
Seyyid Abdurrahmân Arvasî Hazretleri'nin Mezarı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder