2 Haziran 2010 Çarşamba

Marmara Üniversitesi

Marmara Üniversitesi

Marmara Üniversitesi, uzun zamana dayanan mazisi, 2.800 civarında öğretim elemanı ve 50.000′i geçen öğrenci sayısıyla, İstanbul’da yer alan Türkiye’nin önde gelen yükseköğretim kurumlarından biridir. Dört dilde eğitim veren İktisadî ve İdarî Bilimler, Mühendislik, Teknik Eğitim, İletişim, Hukuk, Tıp, Eczacılık ve Diş Hekimliği Fakülteleri’ni bünyesinde toplayan Marmara Üniversitesi, bu özelliğiyle Türkiye’nin tek “çok dilli” üniversitesidir.

Üniversitenin tarihi geçmişi, Ticaret, Ziraat, Orman ve Maadin Nezareti’ne bağlı olarak, 16 Ocak 1883’de, Suphi Paşa tarafından, Hamidiye Ticaret Mekteb-i Âlisi adı altında kurulan Yüksek Ticaret Okulu’na kadar uzanmaktadır. Sonraki yıllarda, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi adıyla teşkilat yapısı ve idaresi değişen bu yüksekokul, üniversitenin nüvesini oluşturmuş; aynı çekirdek etrafında gelişecek Marmara Üniversitesi, 20 Temmuz 1982 tarihinde, 41 sayılı kanun hükmünde kararname ve bu kararnameyi yasalaştıran 2809 sayılı kanunla, Türkiye Cumhuriyeti’nin bir üniversitesi olarak yeniden doğmuştur.
Üniversite aradan geçen tam 20 yıllık sürede yeni birimlerin eklenmesi suretiyle büyümüş, çağdaş üniversite kimliği içinde, 13 fakülte, 11 enstitü, 8 yüksekokul ve rektörlüğe bağlı 3 bölüm, 28 araştırma ve uygulama merkezi ile 104 bölüm, 44 programda eğitim-öğretim ve araştırma görevlerini sürdürmektedir. Öğretim etkinliklerinin yanısıra, topluma yönelik hizmetlerini de geliştirmekte, yayın ve danışmanlık çalışmalarına büyük önem vermektedir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder