2 Ağustos 2010 Pazartesi

Adıyaman Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü

Tarihçe:
Fen Bilimleri Enstitüsü; 1 Mart 2006 tarih ve 5467 sayılı kanunla, 17 Mart 2006 tarih ve 26111 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren Adıyaman Üniversitesi’nin kuruluş kanunu ile birlikte kurulmuştur.
Adıyaman Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliği, 12 Aralık 2007 tarih ve 26728 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girmiş olup, bu yönetmelik çerçevesinde Enstitümüz bünyesindeki Anabilim Dallarına Yüksek Lisans ve Doktora öğrencisi alınması hedeflenmiştir.
Adıyaman Üniversitesi Senatosu’nun Fen Bilimleri Enstitüsü bünyesinde; Matematik, Fizik, Kimya Yüksek Lisans Programları ile İlköğretim Anabilim Dalı bünyesinde Matematik Eğitimi ve Fen Bilgisi Eğitimi Yüksek Lisans Programlarının açılması teklifi Yükseköğretim Genel Kurul Toplantısında incelenerek uygun görülmüş olup, söz konusu Yüksek Lisans Programlarına öğrenci alımı gerçekleştirilmiştir.
Amaç:
Ülkemiz ve Üniversitemizin gereksinim duyduğu öğretim elemanı ihtiyacını karşılamak, fen ve mühendislik alanlarında uzman kişiler yetiştirmek ve 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanununun amaç ve ilkeleri doğrultusunda, Üniversitemiz “Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği” hükümleri çerçevesinde faaliyetleri yürütmektir.
Misyon:
Misyonumuz; üniversitelere ve serbest piyasadaki iş sektörlerine, sanayi ve üretim merkezlerine bilimsel ölçütlerle çözüm üreten nitelikli elemanlar yetiştirmektir. Bu amaçlar doğrultusunda, yurtiçi ve yurtdışı kurumlarla işbirliği yapar, nitelikli öğrenci kabulünün ve sayısının artmasını destekler, lisansüstü eğitimin kalitesini artırmak ve yapılacak tez çalışmalarının ülkemiz önceliklerine yönelik ve evrensel ölçütler ile uyum gösterecek düzeyde olması için projelerle desteklenmesini teşvik eder.
Vizyon:
Vizyonumuz; ulusal ve uluslararası düzeyde, akademik çalışmalara zemin hazırlayan, üniversitelere öğretim üyesi yetiştiren, evrensel ve çağdaş gelişmeye katkıda bulunan, kaynakları etkin kullanan, bilimsel ve teknolojik araştırmaları destekleyen bilim dünyasının seçkin bir kurumu olmaktır.
İlgili Kişi :
Adres1 :Altınşehir Mah. Atatürk Bulvarı No:1C
Adres2 :Adıyaman
Posta Kodu :02040
Telefon :0 416 223 22 10
Faks :0 416 223 27 14
Elektronik Posta

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder