30 Aralık 2021 Perşembe

Kadir Abi'nin Kitap Parası

Osman Nuri Topbaş Efendi
Osman Nuri Topbaş Efendi 1974'te Kadir Mısıroğlu hapisteyken onun hanımına zaman zaman gider;
“Yenge, Kadir abinin kitaplarından sattık, bunlar ücretidir” diye takdim edermiş.
Gerçekte sattığı bir iki kitap, o ise bir maaş kadar para verirmiş yengeye.Ama incinmesin ve rahatça kabul etsin diye “Kadir abinin kitap parası” diyerek takdim edermiş.
*
1990 yılında İstanbul’da Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesinde talebe olduğum dönemde Kadir Mısıroğlu beye af çıkmış, o da Avrupa’dan Türkiye’ye dönmüştü.
Üsküdar’da Hüdayi Vakfı’nda ve başka meclislerde birkaç sohbetini dinledik.
Şunu anlattı:
“Ben irtica iddiasıyla Eskişehir’de hapiste yattığım senelerde birçok akrabam ve arkadaşım beni ziyaret etmekten çekindi.
Beni ziyaret ederlerse kendilerinin de devlet tarafından fişleneceğini düşünüp korkuyorlardı.
O dönemde hiç korkmadan beni her hafta sonu ziyarete gelen cesur bir arkadaşım vardı:
Hacı Osman Topbaş”.
*
Kadir Mısıroğlu bir kısım kimseler tarafından geçimsiz ve pek kimseyi beğenmeyen biri olarak anlatılır.
Kendisi buna nazire yaparcasına bir gün Osman Topbaş Efendi’ye:
Osman!
Biz seninle altmış yıllık arkadaşız, hiç kavga ettik mi? diye sormuş.
Osman Efendi:
"Yok Kadir abi", demiş.
Kadir Mısıroğlu:
“Bak işte, bir de bana geçimsiz adam diyorlar” diye karşılık vermiş.
*
Emre Çelik

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder