2 Ağustos 2010 Pazartesi

Çukurova Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü














Çukurova Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü 2547 sayılı kanun çerçevesinde, Ziraat, Fen ve Mühendislik alanlarında lisansüstü eğitim ve Öğretim yaptırmak amacıyla, 1982-1983 akademik yılında Eğitim-Öğretime başlamış.Enstitümüzde şu an 4 Fakültenin (Fen Edebiyat, Mühendislik-Mimarlık, Ziraat ve Su Ürünleri ) 25 Anabilim Dalında Eğitim-Öğretim devam etmektedir.
Enstitümüz bünyesinde yer alan 25 anabilim dalımızdan,14’ünde yabancı dil eğitimi zorunlu olup , 1999-2001 Öğretim yıllarında okutulmak üzere toplam 1530 adet lisansüstü ders programa alınmıştır. Derslerin haftalık toplam kredisi 4587 saattir.Bu dersler, anabilim dalımızda görevli 362 Öğretim üyesi tarafından okutulmaktadır.
Bilgisayar (Basic, Fortran, Pascal Programlama dilleri , Windows ve Excel programlarının kullanımı) dersleri kredisiz, İstatistik dersleri de kredili olarak verilmektedir.
Enstitümüzde, Öğrencilerimize hizmet veren ve değişik birimlerde çalışan 10 adet idari hizmetler sınıfında, 2 adet teknik hizmetler sınıfında ve 2 adet yardımcı hizmetler sınıfında olmak üzere toplam 14 personel görev yapmaktadır. Anabilim Dallarında Derece Programları ve Yabacı Dil Koşulları aşağıdaki tabloda gösterilmiştir. İsminin yanında * bulunan anabilim dallarında Tezli Y.Lisans Programı öncesi İngilizce dilinde yapılacak sınavı başarmak veya bir yıl süreli İngilizce Hazırlık Sınıfında eğitim görmek gerekmektedir.
Anabilim Dalları:


Arkeometri -Bahçe Bitkileri -Bitki Koruma -Biyoloji -Çevre Mühendisliği -Elektrik-Elektronik Mühendisliği -Endüstri Mühendisliği -Fizik -Gıda Mühendisliği -İnşaat Mühendisliği -İstatistik -Jeoloji Mühendisliği -Kimya -Maden Mühendisliği -Makine Mühendisliği -Mimarlık -Matematik -Mühendislik ve Teknoloji Yönetimi -Peyzaj Mimarlığı -Su Ürünleri -Tarla Bitkileri -Tarım Ekonomisi -Tekstil Mühendisliği -Tarım Makinaları -Toprak -Tarımsal Yapılar ve Sulama -Zootekni -Orta Öğretim Alan Öğretmeliği anabilim dalları ile eğitimini devam ettirmektedir.

İlgili Kişi :
Adres1 :Çukurova Üniversitesi Adana
Adres2 :
Posta Kodu :
Telefon :Santral: 0(322)338 60 84-88 (5 hat)
Faks :0 (322) 338 7040

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder