14 Eylül 2010 Salı

Ankara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü

Genel Bilgi
Enstitümüz 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu kapsamında 20 Temmuz 1982 tarihinde Ankara Üniversitesine bağlı olarak kurulmuştur. Fen ve Ziraat Fakültelerinde yer alan temel ve mühendislik bilim dallarındaki lisansüstü eğitim-öğretimi düzenlemek, yürütmek ve denetlemek üzere başlangıçta Fen ve Ziraat Fakültelerinde mevcut 17 anabilim dalı ile lisansüstü eğitim ve öğretime başlanmış daha sonra bu sayı yeni anabilim dallarının katılımıyla artmıştır. Enstitümüz bugün Fen, Mühendislik, Orman ve Ziraat Fakülteleri ile Ev Ekonomisi Yüksekokulu bünyesindeki 27 anabilim dalında lisansüstü öğretim faaliyetlerini sürdürmektedir. Anabilim dallarımızdaki 272 profesör, 111 doçent ve 59 yardımcı doçent olmak üzere toplam 442 öğretim üyesi ile lisansüstü öğretim yaptıran Enstitümüz şu ana kadar 4509 yüksek lisans, 1603 doktora mezunu vermiştir. Mevcut durumda 739'si tezli, 507'si tezsiz olmak üzere 1246 yüksek lisans ve 792 doktora öğrencisinden oluşan toplam 2038 öğrenci öğrenim görmektedir.
Enstitümüz anabilim dalları aynı zamanda Fen, Mühendislik, Orman ve Ziraat Fakülteleri ile Ev Ekonomisi Yüksekokulunun bölümleri olup, eğitim-öğretim faaliyetlerimiz enstitümüzün de desteğiyle bu fiziksel yapı içerisinde gerçekleştirilmektedir. Dolayısıyla öğretim üyelerimiz ve öğrencilerimiz adı geçen fakültelerimizdeki laboratuvar olanaklarından yararlanmaktadırlar.
Enstitümüz öğrencilerinin büyük bir bölümü kamu kurumları ile özel sektörde çalışmakta olup, yaptıkları lisansüstü öğrenim ile alanlarında bilgi ve becerilerini derinleştirmektedirler. Seçkin bir öğretim kadrosu tarafından yetiştirilmiş olan mezunlarımızın ülkemizin kamu ve özel sektördeki çalışma alanlarında gösterdikleri başarılardan da gurur duymaktayız.
Enstitümüz ülkemizin tüm üniversitelerinden gelen gençlerimize hizmet sunmaktadır. Ayrıca gelişmekte olan üniversitelerin bilim adamı gereksinimini karşılamak üzere özverili ve ciddi bir çaba içerisindedir. Çeşitli üniversitelerden bugüne değin 21 yüksek lisans ve 123 doktora olmak üzere toplam 144 araştırma görevlisi enstitümüzde 2547 sayılı kanunun 35.maddesi kapsamında lisansüstü öğrenimini tamamlamış olup, 1'i yüksek lisans, 105'i de doktora olmak üzere toplam 106 araştırma görevlisi de halen lisansüstü öğrenimlerini enstitümüz kadrosunda sürdürmektedirler.
Bilimin evrenselliği ilkesini her zaman ön planda tutan enstitümüz 1984 yılından bu yana 58 yüksek lisans ve 44 doktora olmak üzere toplam 102 yabancı uyruklu öğrenciyi mezunları arasına katmıştır. Halen 34 yüksek lisans ve 42 doktora olmak üzere toplam 76 yabancı uyruklu öğrenci de lisansüstü öğrenimlerine devam etmektedir.
İlgili Kişi :
Adres1 :Konya Yolu Üzeri, B-Blok, 8.Kat
Adres2 :Beşevler-Ankara
Posta Kodu :06100
Telefon :0312 215 90 01 – 08
Faks :0312 213 11 87
Elektronik Posta

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder