2 Eylül 2010 Perşembe

İstanbul Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu

Tarihçe
İstanbul Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Milli Eğitim Bakanlığı'nın 12.09.1996 tarih ve 4240 sayılı yazısı üzerine 12.02.1997 tarihli Bakanlar Kurulu Kararı ile kurulmuş ve 18.03.1997 tarihli Resmi Gazete de yayınlanarak yürürlüğe girmiştir.
Yüksekokulumuzun kuruluş amacı; Ülkemiz spor teşkilatının yapı ve işleyiş tarzını tanıtan yöneticiler, beden eğitimi öğretmenleri ve antrenörler yetiştirmenin yanı sıra gençlerimizin fiziksel ve psikolojik bakımdan güçlü ve sağlıklı yetişmelerine katkıda bulunmaktadır.
Genel Tanıtım
Yüksekokulumuzda eğitim süresi bir (1) yılı isteğe bağlı (İngilizce) hazırlık sınıfı olmak üzere toplam beş (5) yıldır. Okulumuz ilk mezunlarını 2002-2003 eğitim-öğretim yılında vermiştir. Yabancı dil (İngilizce) hazırlık eğitimi, İ.Ü. Yabancı Diller Bölüm Başkanlığı'nda yapılmaktadır. Yüksekokul binamız ise Üniversitemiz Avcılar Kampüsü sınırları dahilindedir. Yüksekokulumuz Spor Yöneticiliği ve Antrenörlük Eğitimi Bölümlerinden mezun olan öğrenciler dört farklı sektörde iş bulma imkanına sahiptir. Bunlar; kamu sektörü, özel sektör, gönüllü kuruluşlar ve yerel yönetimlerdir. Kamu sektörü; Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü, Spor-Toto Teşkilat Müdürlüğü, Spor Federasyonları ve Üniversitelerden oluşmaktadır. Özel sektörde çalışmayı düşünen öğrenciler ise; spor işletmeleri, halkla ilişkiler, basın ve yayın kuruluşlarının spor bölümleri, özel müessese/marka adlı ve anonim şirket statüsündeki spor kulüpleri ve rekreasyon-spor turizmi alanlarında iş sahibi olabilirler. Gönüllü kuruluşlar; Türkiye Milli Olimpiyat Komitesi, spor dernekleri ve vakıflardan oluşmaktadır. Yüksekokulumuz Antrenörlük Eğitimi Bölümü ve Spor Yöneticiliği Bölümü'ne; özel yetenek sınavı ile öğrenci kabul edilmektedir. Toplam öğrenci sayımız 2006-2007 eğitim-öğretim yılı güz dönemi itibariyle (yabancı dil (İngilizce) hazırlık dahil) 358'dir. Akademik kadromuz ise; 1 Profesör, 2 Doçent, 2 Yardımcı Doçent, 2 Doktor, 4 Öğretim Görevlisi, 4 Okutmandan oluşmaktadır. Ayrıca Yüksekokulumuz eğitim-öğretim programında yer almakta olan derslerimizin bazıları ise Üniversitemizin çeşitli Fakülte ve Yüksekokullarından 40/A maddesine göre görevlendirilen Öğretim Elemanları tarafından verilmektedir.
İlgili Kişi :
Adres1 :İstanbul Üniversitesi Avcılar Kampüsü
Adres2 :Avcılar/İstanbul
Posta Kodu :34320
Telefon :0212 473 7070 / 18750
Faks :0212 473 72 79
Elektronik Posta

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder