24 Eylül 2010 Cuma

Kadir Has Üniversitesi Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu

 













KURULUŞU
Uygulamalı Bilimler Yüksek Okulu (UBYO), Kadir Has Üniversitesinin hızlı gelişme sürecinde eğitim-öğretim ailesine son katılan en genç ve vizyoner üyelerinden biridir. Okulumuz, “Sermaye Piyasası Denetim Derecelendirme” ve “Dış Ticaret ve Lojistik” isimli iki bölüm ile yaşamına başlamıştır. Bu bölümlerin sayısı çok yakın bir gelecekte ekonominin gereksinimlerine göre artacaktır. İlk öğrencilerimiz Okulumuza 2009-2010 akademik yılında kabul edileceklerdir.
UBYO uygulamaya, uzmanlık ve meslek kazandırmaya yönelik olmakla birlikte 4 yıllık bir yüksek okul olması ve bölümlerinin ders içeriklerinin diğer benzer 4 yıllık yüksek öğretim kurumları ile birçok açıdan örtüşmesi nedeni ile bu öğretim kurumları ile eşdeğerliğe sahiptir.
EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNTEMİ
Okulumuzun temel eğitim-öğretim yöntemi, öğrencilerimizin saygın ve geçerli bir meslek edinmelerine yönelik olarak bilimsel ve mesleki uygulamalara ağırlık vermektir. Şöyle ki, bazı yüksek öğretim kurumları ders programlarında bilim cephesine ağırlık verilmekle birlikte, bunların bazen geçerli meslek ve uzmanlık edindirme işlevleri zayıf kalabilmektedir. Bu nedenle, mezun olan öğrenciler iş bulma sıkıntısına düşmekte ve mesleklerine tam olarak hâkim olabilmeleri için çalışma alanlarında uzun tecrübe dönemleri geçirmeleri gerekmektedir.
UBYO’nun temel eğitim-öğretim yöntemi bu önemli sosyal sorun göz önünde bulundurularak saptanmıştır. Okulumuz ders programlarında, ilk sınıflarda çağdaş bilimsel eğitime gerektiği kadar yer verilmekle birlikte geçerli meslek ve uzmanlık kazandırma amacının gerçekleşebilmesi için ileri sınıflarda asıl ağırlık mesleki uygulamalara yöneltilmiştir. Bu yöntem ve yaklaşımların sonunda, Okulumuzdan mezun olan öğrenciler geçerli bir mesleğe derhal sahip olacaklar ve sanki uzun sürelerden beri tecrübe sahibi imiş gibi kendilerini çalışma yaşamına yakın hissedeceklerdir. Bu olgunun öğrencilerin iş bulma sorunlarına önemli ölçüde katkıda bulunacağına kesinlikle inanmaktayız.

 
İlgili Kişi :
Adres1 :E-5 Karayolu Üzeri
Adres2 :Selimpaşa / İstanbul
Posta Kodu :
Telefon :(212) 731 90 08
Faks :(212) 731 90 08
Elektronik Posta

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder