Moda Vapuru Osmanlı Seyr-i Sefahin idaresi tarafından Fransa, Marsilya’da Atl & Chantier de Provence Port de Bouc tezgâhlarında 1912’de buharlı yolcu vapuru olarak yaptırılmıştır.
Moda Vapurunun Burgaz ile Kadıköy isimli iki benzeri daha vardır.
1928’de bu vapurların Kalamış ve Heybeliada isimli iki eşi daha yaptırılmıştır.
Bu vapurlar 697 grostonluk olup, uzunlukları 61.2 m., genişlikleri 9.1 m., su kesimleri de 3.4 m. idi. Vapurlar 700 beygirlik iki buhar makineli idi.
Çift uskurlu olup, saatte 10 mil hız yapıyorlardı.
Köprü-Kadıköy, Köprü-Adalar-Yalova hatlarında çalışmışlardır.
Moda Vapuru 15 Aralık 1967’de hizmet dışı bırakılmış, 31 Mayıs 1968’de Hüseyin Bingöl firmasına satılmıştır.
Günümüzdeki Moda Vapuru Haliç Tersanesi’nde motorlu yolcu vapuru olarak 1986’da yapılmıştır.
Bu vapur 456 grostonluk olup, 58.2 m. uzunluğunda, 10.6 m. genişliğindedir.
Su kesimi ise 2.4 m. dir.
Pendik-Sulzer yapımı 750 beygir gücünde i,ki adet dizel motorla çalışmaktadır. Çift uskurlu olan bu vapur saatte 14 mil hız yapmaktadır.
1.500 yolcu kapasitelidir.
Moda Vapurunun Burgaz ile Kadıköy isimli iki benzeri daha vardır.
1928’de bu vapurların Kalamış ve Heybeliada isimli iki eşi daha yaptırılmıştır.
Bu vapurlar 697 grostonluk olup, uzunlukları 61.2 m., genişlikleri 9.1 m., su kesimleri de 3.4 m. idi. Vapurlar 700 beygirlik iki buhar makineli idi.
Çift uskurlu olup, saatte 10 mil hız yapıyorlardı.
Köprü-Kadıköy, Köprü-Adalar-Yalova hatlarında çalışmışlardır.
Moda Vapuru 15 Aralık 1967’de hizmet dışı bırakılmış, 31 Mayıs 1968’de Hüseyin Bingöl firmasına satılmıştır.
Günümüzdeki Moda Vapuru Haliç Tersanesi’nde motorlu yolcu vapuru olarak 1986’da yapılmıştır.
Bu vapur 456 grostonluk olup, 58.2 m. uzunluğunda, 10.6 m. genişliğindedir.
Su kesimi ise 2.4 m. dir.
Pendik-Sulzer yapımı 750 beygir gücünde i,ki adet dizel motorla çalışmaktadır. Çift uskurlu olan bu vapur saatte 14 mil hız yapmaktadır.
1.500 yolcu kapasitelidir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder