3 Ekim 2011 Pazartesi

Sütlüce Vapuru

Sütlüce Vapuru Şirketi Hayriye tarafından Fransa’nın Dunkerque’de Atl.& Chant De France tezgâhlarında 1909 yılında buharlı yolcu vapuru olarak yapılmıştır.
Vapur 521 grostonluk olup, 44.2 m. uzunluğunda, 7.3 m. genişliğinde, 3 m. de su kesimi vardır. Vapurun 645 beygir gücünde iki adet buhar makinesi bulunuyordu.
Çift uskurlu olup, saatte 10.5 hız yapıyordu.
Sütlüce Vapurunun Hünkâr İskelesi, Sultaniye ve Küçüksu isimli üç benzeri vardı.
I.Dünya Savaşı sırasında ordu hizmetine verilmiş, 13 Kasım 1917’de Karadeniz’de İğneada önlerinde Bylkiy ile Bystryi isimli iki Rus savaş gemisinin saldırısı ile hasar görmüştür.
Bundan sonra kısmen onarılmış, Varna’ya doğru yoluna devam etmiş, şiddetli fırtına yüzünden karaya oturmuştur.
Bundan sonra İstanbul’dan gönderilen bir römorkör ve Prens Boris isimli Bulgar vapuru tarafından çekilerek İstanbul’a getirilmiştir.
Hasköy Fabrikalarında onarıldıktan sonra 1919 yılında yeniden hizmete girmiştir. 65 yıl aralıksız çalışmış, 1974’te hizmet dışı bırakılmış ve satılmıştır.
Ardından yenilenerek 397 grostonluk kuru yük teknesi haline getirilmiştir.
Motorları dizele dönüştürülmüş, 1975’te Hızır Kaptan ismi ile, sonra da Tamanlar ismi ile özel olarak çalıştırılmıştır.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder