29 Nisan 2022 Cuma

"Kalb Gözü İlmi" Var O'nda.

"Lâdikli Ahmed Ağa" Kitabının Kapağı

Bizim bir komşu vardı.
Erenköy'de, Amasyalı Mustafa (Ercan) Efendi Hoca, vaiz. 
Bir gün bana: 
Yahu Hacı Musa, Lâdikli Ahmed Ağa size gelip gidiyormuş. 
Çok methediyorlar bu zatı, size geldiği zaman bana haber ver de bir göreyim Allah aşkına! dedi.
Ben de: 

-Olur Hocam, haber vereyim.
Fakat, ben haber gönderince hemen gel, vakit kaybetme, oyalanma.
Ahmed Ağa'nın hali hiç belli olmaz, bir bakarsın gelir, bir de bakarsın âniden gidiverir! dedim.
-Olur, hemen gelirim! dedi.

Neyse sonra bir gün Ahmed Ağa gelince, haber gönderdim Hocaya, geldi, tez geldi, oyalanmadı.
Ahmed Ağa'yla hoşbeş ettiler, oturdular, konuştular.
Sonradan, Ahmed Ağa gittikten sonra, Hoca'ya sordum: 
-Nasıl buldun Hacı Ahmed Ağa'yı Hocam? dedim.
-Kalb gözü ilmi var Hacı Ahmed Ağa'da! 
Allah bunu herkese nasib etmez Hacı Musa! dedi.
-Kalb gözü ilmi ne Hocam? diye sordum.
-Kalbinde ne varsa malum ediyor Cenâb-ı Hak ona. 
Çok sevdim Ahmed Ağa'yı, hayran oldum! 
Allah razı olsun, beni görüştürdüğün için! dedi.
Çok memnun oldu.
-Efendim, siz çok daha iyi biliyorsunuz, içindeydiniz, içinde yaşadınız, Ahmed Ağa'nın akıl sır ermez çok harika bir hayatı vardı. 
Ahmed Ağa'nın o meşhur tayy-i mekanlarıyla ilgili bir şey sordunuz mu vaktiyle kendisine hiç?
- Ben sormadım, ama bir gün şöyle bir şey oldu. 
Böyle bir yaz mevsimi, buradan -İstanbul'dan- Kadınhan'a gittim. 
Bizim bağevi var, orda kalıyorum. Babam da burada, İstanbul'da.
Bir gece sabaha yakın, seher vakti filan işte, bir baktım Ahmed Ağa!
Allah Allah!... 
O saatte, orada ne işi var Ahmed Ağa'nın? 
Ben bayağı bir ürperdim, Ahmed Ağa'yı öyle âniden karşımda görünce. 
Ben ürperince, birşey konuşmadı, şöyle bir gülümsedi gitti. 
Sonra İstanbul'a dönünce babam bana: 
-Neye ürperdin Hacı Ahmed Ağa'yı görünce? 
Beni sormaya gelmiş imiş sana! 
Sen korkunca tâ buraya geldi!... dedi. 
Epey darılmıştı o gün babam bana.
Ondan sonra bir daha korkmadım amma, o gece ürpermiştim öyle işte!

Kaynak: Lâdikli Ahmed Ağa, Mustafa ÖZDAMAR Sh.:196-197

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder