19 Nisan 2022 Salı

Cennet Nimetleri Cehennemliklere Haram Kılındı!


Hz.Aişe Validemiz bir gün Hâne-i Saadetlerinde otururken bir kolu kurumuş bir hanım telaş içerisinde geldi ve:
—Ne olur Yâ Âişe! Bana dua et de şu kolum düzelsin, dedi. 
Hz.Âişe Radıyallahü Anhâ Validemiz:
–Ne oldu? Hele anlat bakalım ey kadın, diyerek sebebini sual etti. 

Hanım da şöyle anlattı:
–Benim annem ve babam vefat etti. 
Onların hallerini çok merak ettim ve onları rüyamda bari olsun görmek istedim. 
Çok dua ettim.
Nihayet duam kabul olundu. 
Rüyamda kıyametin koptuğunu, cennet ve cehennemliklerin ayrıldığını gördüm. 
Vazifeli meleklere annemi sordum. 
Cehennemde dediler. 
Cehenneme gittim. 
Annemin sağ elinde yağlı bir et parçası, sol elinde bir bez parçası vardı.
Ateşe doğru sürekli sallayarak korunmaya çalışıyordu. 
Çok üzüldüm. 
Yanına yaklaşarak:
–Anneciğim, nedir senin bu halin, sen namazını kılardın. 
Seni buraya düşüren şey nedir, diye sual ettim. 
Annem dedi ki;
–Yavrum, evet ben dünyada iken namazımı kılardım ama cimri bir kadındım. 
Paylaşmayı sevmezdim. 
Şu elimde gördüklerinden başka bir şey infak edemedim.
Mevlâ bunları bana vererek; "ateşten kendini nasıl koruyacaksan şimdi koru bakalım, burası cimrilerin yeridir.” dedi. 

Ben:
– Babam nerededir, biliyor musun? diye sordum. 
–Cennettedir kızım. 
Çünkü o cömert bir insan idi, dedi. 

Ben oradan çıkıp cennete gittim. 
Babam cennette Havz-ı Kevser'in başında Ümmet-i Muhammed’e kadeh kadeh su dağıtıyordu. 
Yüzü çok güzeldi. 
Yanına yaklaştım ve:
– Babacığım buraya nasıl geldin? diye sordum. 
Babam da;
–Ben cömert bir insan idim.
Hz.Allah beni bu amelimden dolayı mükâfatlandırdı. 
Bu gün burada cömert kullara Kevser Havuzu'ndan ikram ile vazifelendirildim.
Dünyada dağıttığım için burada da dağıtmayı nasip etti, dedi.
O zaman ben:
–Annem nerede biliyor musun? diye sordum. 
–Evet, o cehennemdedir, o cimri bir kadındı. 
Kendisi vermezdi, benim vermemi de istemezdi, dedi. 

Ben dedim ki; 
– Baba, bir kadeh de annem için su verir misin, ateşler içinde susuzluktan kıvranıyor, dedim. 
Babam kaşlarını çatarak:
–Olmaz, cennet nimetleri cehennemliklere haram kılındı, buradan ancak cömertler içer.” dedi ve vermedi. 
Ben de babam arkasını döndüğünde bir kadeh su aldım ve koşarak anneme su götürmeye çalışırken, gaipten bir nida geldi:
Cennet nimetleri cehennemliklere haram kılındı, elin kurusun, dendi. 
O anda kadehi taşıdığım sağ elim kurudu ve bu hale geldi, dedi. 
Bunun üzerine Hazreti Âişe Validemiz Peygamber Efendimiz Sallallâhü Aleyhi ve Sellem’in Âsâsı’nı getirip kadının kolu üzerine koydu. 
Kadının kolu o anda şifa bulup eski haline avdet etti. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder