5 Ekim 2024 Cumartesi

Aklım sıra Hacı Veyiszâde Hoca'yı imtihan ettim!

Hacı Veyiszâde Hocamızın Konya İmam Hatib Okulundan öğrencisi yayıncı Ahmet Altıntepe anlatıyor:

Ben Hacı Veyiszâde Hoca'yı bir imtihan ettim aklım sıra. 
Hoca Arabca'ya geliyor. 
Ahmet Baltacı Arabca'dan hep on alır. 
Ben, çalışırım çabalarım, yazarım çizerim hep altı alırım.
Bir böyle iki böyle derken bir gün gittim Baltacı'ya: 
-Yanına oturacam, sen ne yazarsan ben de onu yazacam! dedim.

Neyse ondan sonraki yazılıda hakikaten öyle yaptık. 
Beraber aynı sıraya oturduk. 
Hoca zaten sorulan yazdırır, namaza durur. 
Gine öyle oldu, Hoca namaza durdu. 
Ben de Baltacı ne yazdıysa aynısını yazdım amma... 
Netice değişmedi. 
Baltacı'ya on, bana gine altı geldi.

Sonradan anladım ki, Hoca, yazılılarda yazdıklarımıza değil, genel seviyemiz neyse onu çok iyi biliyor ve ona göre not veriyordu.
Evet, ben de çalışıyordum ama, Baltacı'nın Arabçası benden iyiydi. 
Onun için o hep on, biz de ancak altı alabiliyorduk.

* Hacı Veyiszâde, Mustafa ÖZDAMAR, 1997, s.291



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder