9 Şubat 2011 Çarşamba

Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi

 












Tarihçe
1948'de Şehzadebaşı'nda Müderris Yahya Fehmi Tuna tarafından ilk gazetecilik okulu, "İstanbul Gazetecilik Okulu" adıyla orta dereceli bir eğitim kurumu olarak açılmıştır.
Yahya F. Tuna'nın kurduğu bu okul, 1966-1967 yılında Fındıkzade'deki binasına taşınarak bugünkü İletişim Fakültemizin nüvesini teşkil etmiştir.
1966-1967 eğitim - öğretim yılında özel teşebbüs olarak kurulan "İstanbul Özel Gazetecilik Okulu" 1971 yılında devletleştirilerek İstanbul İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi'ne "İstanbul Gazetecilik Yüksekokulu" adıyla bağlandı. 1973 yılında öğretim süresi 4 yıla çıkarıldı.
20 Temmuz 1982 tarihinde yürürlüğe giren 41 Sayılı Kanun Hükmünde Kararname ile "Basın - Yayın Yüksekokulu" olarak adı değiştirildi ve Marmara Üniversitesi'ne bağlandı.
Fakültemiz, 11/07/1992 tarih ve 21281 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan 03/07/1992 tarihli 3837 sayılı yasa ile Basın Yayın Yüksekokulu'ndan İletişim Fakültesi'ne dönüştürülmüştür. Yükseköğretim Kurulunun 24/06/1993 tarihli toplantısında aldığı kararla Bölümler ve Ana Bilim Dalları şu andaki şekli ile oluşturulmuştur.
Bölümler
Gazetecilik Bölümü
Gazetecilik Bölümü'nün içerisinde Genel Gazetecilik, Basın Ekonomisi ve İşletmeciliği, Basın Yayın Tekniği ve Bilişim olmak üzere dört anabilim dalı bulunmaktadır. Gazetecilik Bölümü bilginin ve bilgi iletişiminin önemini göz önüne alarak medya ve haber odaklı derslerle eğitim programını oluşturmuştur. Fakültemiz, medya eğitimi, medya okuryazarlığı, medya eleştirisi, medya analizi, haber toplama ve yazma teknikleri gibi genel gazetecilik bilgilerini öğrencilerine kazandırmayı hedeflemiştir.
Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü
Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü'nün içerisinde Kişilerarası İletişim, Reklamcılık ve Tanıtım, Araştırma Yöntemleri ve Halkla İlişkiler olmak üzere dört anabilim dalı bulunmaktadır.
Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü gençleri halkla ilişkiler, reklam ve iletişim yönetiminin gücünün bilincinde, bu gücü sosyal sorumluluk sınırları içinde kullanmak gerektiğine inanan çalışanlar olarak iletişim sektörüne kazandırmayı amaçlamaktadır.
Radyo-Televizyon ve Sinema Bölümü
Radyo-Televizyon ve Sinema Bölümü, Radyo-Televizyon, Sinema, İletişim Bilimleri, ve Fotoğrafçılık olmak üzere dört anabilim dalından oluşmaktadır.
Radyo-Televizyon ve Sinema Bölümü, radyo ve televizyon yayıncılığı ve yapımcılığı ile sinema sektörü için nitelikli eleman yatiştirmeyi amaçlayarak toplumsal, siyasal ve ekonomik olayları kavramaya yönelik uzmanlık bilgileri veren iletişim konularında eğitim ve araştırma yapan bir bölümdür.


Adres1 : Marmara Üniversitesi Nişantaşı Kampüsü
Adres2 : Şişli/İstanbul
Posta Kodu :
Telefon : 0 212 233 04 47 / 225 44 63
Faks : 0212 246 74 28

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder