İntizam ve İkdam Vapurları Şirketi Hayriye tarafından İngiltere, Londra’da R.& H. Gren tezgâhlarında 1894 yılında buharlı yolcu vapuru olarak yaptırılmıştır.
Vapurlar 244 grostonluk olup, 50.3 m. uzunluğunda, 6.4 m. genişliğinde idiler.
Su kesimi de 3.1 idi. İki silindirli buhar makinesi ile saatte 12 mil hız yapıyorlardı.
Yapıldıkları dönemin en hızlı vapurlarından olmalarından ötürü I.Dünya Savaşı sırasında İntizam Vapuru Haydarpaşa ile Sirkeci arasında asker taşımış, 1915’ten 1916’ya kadar Marmara iskeleleri arasında seferler yapmıştır.
18 Eylül 1916’da orduya ait erzakı Ereğli ile Zonguldak’tan getirmiştir.
Süvarisi Sıtkı Kaptan’ın yönetiminde 1 Ekim 1916’da Ereğli’den dönerken Prenses Maria isimli bir Rus gemisinin saldırısına uğramıştır.
Hasar gören gemideki malzemeler karaya çıkarılmıştır.
Vapurun onarımı için Hasköy Fabrikasına getirilmesi gerekiyordu.
Bunun için Osmanlı yönetimine Şirketi Hayriye tarafından verildi ve yeniden onarıldı. Sefer yaptığı Hasköy önlerinde 1917’de de batmıştır.
Vapurlar 244 grostonluk olup, 50.3 m. uzunluğunda, 6.4 m. genişliğinde idiler.
Su kesimi de 3.1 idi. İki silindirli buhar makinesi ile saatte 12 mil hız yapıyorlardı.
Yapıldıkları dönemin en hızlı vapurlarından olmalarından ötürü I.Dünya Savaşı sırasında İntizam Vapuru Haydarpaşa ile Sirkeci arasında asker taşımış, 1915’ten 1916’ya kadar Marmara iskeleleri arasında seferler yapmıştır.
18 Eylül 1916’da orduya ait erzakı Ereğli ile Zonguldak’tan getirmiştir.
Süvarisi Sıtkı Kaptan’ın yönetiminde 1 Ekim 1916’da Ereğli’den dönerken Prenses Maria isimli bir Rus gemisinin saldırısına uğramıştır.
Hasar gören gemideki malzemeler karaya çıkarılmıştır.
Vapurun onarımı için Hasköy Fabrikasına getirilmesi gerekiyordu.
Bunun için Osmanlı yönetimine Şirketi Hayriye tarafından verildi ve yeniden onarıldı. Sefer yaptığı Hasköy önlerinde 1917’de de batmıştır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder