Sarayburnu Vapuru
Sarayburnu Vapuru eşi Boğaziçi Vapuru ile birlikte Şirketi Hayriye tarafından İskoçya’nın Glaskow’da Fairfield Shipbuilding Cop. Firması tezgâhlarında 1910 yılında yaptırılmıştır.Sarayburnu Vapuru 434 grostonluk olup, 46 m. uzunluğunda, 7.9 m. genişliğinde idi. Vapurun su kesimi 2.4 m. idi. Vapur iki adet 450 beygir gücünde buhar makinesi ile çalışıyordu. Çift uskurlu olan vapur saatte 12.5 mil hız yapıyordu.
Aziz Kaptan’ın süvariliğinde 1910’da hizmete giren Şirketi Hayriye’nin Münakalat Vekâleti (Ulaştırma Bakanlığı) tarafından satın alınması üzerine Sarayburnu Vapuru Devlet Deniz Yolları İşletmesi Umum Müdürlüğü’nce 74 yıl Boğaziçi’nde yolcu taşımıştır.
29 Mart 1989’da hizmet dışı bırakılmış, satışa çıkarılmış, Hürriyet Gazetesi sahibi Haldun Simavi tarafından satın alınarak Pendik Tersanesi’nde iki bacalı lüks bir gezinti teknesine dönüştürülmüştür. Buhar makineleri ile kazan daireleri yerine dizel motorları yerleştirilmiştir.
1993 yılında Kuruçeşme’de bağlı bulunduğu sırada bir sabotaj sonucu yanmıştır.
Günümüzde aynı ismi taşıyan Sarayburnu Vapuru Haliç Tersanesi’nde yapılmıştır.
Bu vapur 456 grostonluk, 208 net tonluktur. Uzunluğu 58.2 m., genişliği 10.6 m., su kesimi de 2.4 m. dir.
Vapurun her biri 750 beygirlik ikişer dizel motoru vardır.
Çift uskurlu olan vapur saatte 14 mil hız yapmaktadır.
Yolcu kapasitesi 1.500’dür.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder