26 Temmuz 2010 Pazartesi

Kadir Has ( 1921-2007)


Kadir Has, 20 Eylül 1921′de Kayseri’de doğdu. Kayseri’nin köklü ve tanınmış Has Ağa ailesinden, merhum Nuri Has’ın oğluydu. Babası Nuri Has ile birlikte Cumhuriyet’in ilk yıllarında Kayseri’den Adana’ya göç etti. O tarihde henüz 4 yaşında olan Kadir Has, ilkokulu Adana’da okudu. Ardından Adana Ticaret Lisesi’ni bitirdi. İş hayatına erken atıldı. Kayseri eşrafından Mehmet Germirliği’nin kızı Rezzan hanımla evlendi. 1947 yılında Akbank yönetim kurulunda görev aldı. 1960 yılında Adana’dan İstanbul’a gitti.

1964 yılında Coca Cola’nın Türkiye’deki ilk üretimini gerçekleştirdi. Mercedes Benz’i 1968 yılında Türkiye’ye getirdi. Otomarsan firmasının yönetim kurulu başkanlığını 25 yıl sürdürdü. 1990 yıllarında Kadir Has, eşi Rezzan hanımla birlikte Kadir Has Vakfı’nı kurdu.
Ülkenin dört bir yanına yaptırdığı kalıcı eserlerinin maddi değeri 500 milyon doları geçti. Kayseri’ye yaptığı hizmetlerle gönüllerde taht kuran Kadir Has, 2004 yılında ‘Yılın Ahisi’ seçildi. Son olarak Kayseri’de 35 bin kişilik Kadir Has Stadı yapımını üstlenen, 7 bin 500 kişilik Spor Salonu, Kayseri’de Nuri Has Cami ve imam lojmanı, Kayseri Müftülüğü Diyanet Sitesi’nin bir katının inşaası, Nuri ve Zekiye Has İlköğretim Okulu, Kadir Has İlköğretim Okulu, Zekiye Has ilköğretim Okulu, Rezzan Has ilköğretim Okulu, Erciyes Üniversitesi’nde Kadir Has Merkez Kütüphanesi, Kayseri Büyükşehir Belediyesi Kadir Has Kültür Parkı, Erciyes Üniversitesi’nde Nuri- Zekiye Has Enstitüler binası, Mahmut Has Mediko Sosyal Merkezi, Erciyes eteklerinde Kadir Has Kent Ormanı ve bir çok hayır eseri yaptırdı.
Bir ay sonra Kayseri’ye gelmeyi planlayan Kadir Has, 4 ilköğretim okulunun temel atma törenine katılacaktı. Okullar için Kadir Has Vakfı’ndan, Kayseri’ye 2 milyon YTL gönderen Kadir Has, son olarak Kral TV’de Kayseri Büyükşehir Belediye Başkanı Mehmet Özhaseki’nin konuk olduğu programa katılarak, Özhaseki2ye milletvekili adayı olmamasını, Büyükşehir Belediye Başkanlığı’na devam etmesini önermişti.




·  ÇARŞILAR
·  ÇEŞMELER
·  HAMAMLAR
·  HANLAR
·  KALELER
·  KÖPRÜLER
·  KÖŞKLER
·  KULELER
·  KÜMBETLER
·  MAĞARALAR
·  MEDRESELER
·  MÜZELER
·  TÜRBELER
·  Gilaboru
·  Keşlik 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder