18 Eylül 2010 Cumartesi

Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi

Tarihçesi

Fakültemiz, Üniversitemizin girişimiyle, 1998 yılında Kurucu Dekan Prof. Dr. Sayın Hüseyin KORKUT’un önderliğinde üç öğretim üyesi ile birlikte Akdeniz Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi binasında eğitim öğretim faaliyetleri hazırlıklarına başlamıştır. 1999 yılında Sağlık Yüksek Okulu’nun 3. katına taşınmış, 1999-2000 Eğitim Öğretim yılında İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği AD’na 32 öğrenci alarak fiilen lisans eğitim-öğretimine başlamıştır. 2001 yılında kampus içerisinde Merkezi Kütüphane’ye taşınmıştır. Aynı yıl Eğitim Bilimleri Bölümü Eğitim Yönetimi Teftişi, Plânlaması ve Ekonomisi AD’nda Yüksek Lisans programı açılmıştır. 2002 yılında Eğitim Bilimleri Bölümü Eğitim Yönetimi Teftişi, Plânlaması ve Ekonomisi Tezsiz Yüksek Lisans Programı açılmıştır. 2002 yılında Eğitim Fakültesi Bülteni’ni çıkarılarak Fakültemizin üniversite ve toplumla daha etkili bir iletişime geçmesi amaçlanmıştır. 2002-2003 eğitim öğretim yılında İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği programı ilk mezunlarını vermiştir. 2003-2004 eğitim öğretim yılında da İlköğretim Okul Öncesi Öğretmenliği Anabilim Dalına da öğrenci alınmıştır.

2002-2003 eğitim-öğretim yılında Sosyal Bilimler Enstitüsü ile birlikte Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Bölümüne bağlı olarak Tarih ve Türk Dili Edebiyatı Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans programları açılmıştır. Aynı yıl Fen Bilimleri Enstitüsü ile birlikte Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Bölümüne bağlı Matematik, Fizik, Kimya ve Biyoloji Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans programları açılmıştır. Fakültemiz, 2004 yılı başında Akıncıoğlu ailesi tarafından yaptırılan yeni binasına taşınmıştır. 2003 yılında Yabancı Diller Eğitimi İngilizce Öğretmenliği Programı açılmış 2005-2006 eğitim-öğretim yılında 30 öğrenci alınmıştır.

Socrates projesi kapsamında, çeşitli Avrupa Üniversiteleri ile işbirliği anlaşmaları yapılmıştır. Sokrates-Erasmus öğrenci değişim projesi çerçevesinde Fakültemizin “Hızlı Türkçe Öğretimi Projesi”de sürmektedir.



İlgili Kişi :
Adres1 : Dumlupınar Bulvarı Kampüs
Adres2 : Antalya
Posta Kodu : 07058
Telefon : 0(242) 226 19 50-52
Faks : 0(242) 226 19 53
Elektronik Posta

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder