18 Eylül 2010 Cumartesi

Akdeniz Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü

Tarihçesi

Akdeniz Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Tıp ve Sağlık Bilimleri ile ilgili alanlarda yüksek lisans ve doktora eğitimi yaptırmak amacı ile, 2547 Sayılı Yasa gereğince Rektörlüğe bağlı olarak 8 Kasım 1982 tarihinde kurulmuştur. 25 Ocak 1983 tarihinde ilk Enstitü Müdürü atanarak, Enstitü Yönetim Kurulu ile Enstitü Kurulu oluşturulmuş ve Enstitümüz teşkilatlanmasını tamamlamıştır.

Akdeniz Üniversitesinde Sağlık Bilimlerine dayalı yüksek lisans ve doktora öğretimi, 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanununun amaç ve ilkeleri doğrultusunda, "Lisansüstü Eğitim Öğretim Enstitülerin Teşkilat ve İsleyiş Yönetmeliği" ve "Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği" hükümleri çerçevesinde yürütmektedir. "Lisansüstü Eğitim Öğretim Enstitülerin Teşkilat ve İsleyiş Yönetmeliği"nin 5. madde (c) fıkrasına göre, Tıp, Dış Hekimliği, Eczacılık ve Veteriner Fakültelerinin eğitim yapılan Anabilim Dalları, Eğitim Fakültelerinin Beden Eğitimi ve Spor Bölümleri ile Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokullarıdır. Aynı yönetmeliğin 6. maddesinin ikinci paragraf hükmü uyarınca da Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon, Hemşirelik, Sağlık İdaresi, Sağlık Teknolojisi ve Ev Ekonomisi Yüksekokulları mezunları, Sağlık Bilimleri Enstitüsünde lisansüstü eğitim ve öğretim görebilirler.

Sağlık Bilimleri Enstitüsü bünyesinde bugün için, 14 tane Tıp Fakültesi'ne bağlı ve 2 tane Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokuluna bağlı 2 tane’de Antalya Sağlık Yüksek Okuluna bağlı, olmak üzere toplam 18 Anabilim Dalı mevcuttur. Ayrıca 1997-1998 öğretim yılında eğitime acılan Üniversitemiz Burdur Veteriner Fakültesinde yeni lisansüstü programların açılmasıyla bu sayı daha da artacaktır. Mevcut programlar hakkında ayrıntılı bilgiler, "Genel Yüksek Lisans ve Doktora Eğitim Programları" baslığı altında verilmiştir.



İlgili Kişi :
Adres1 : Akdeniz Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Müdürlüğü
Adres2 : Kampus/Antalya
Posta Kodu : 07058
Telefon : 0 (242) 249 60 00’dan 6981
Faks : 0 (242) 227 44 95
Elektronik Posta

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder