14 Eylül 2010 Salı

Ankara Üniversitesi Ev Ekonomisi Yüksekokulu

Genel Bilgi
Ev Ekonomisi kürsüsü, Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi bünyesinde 1955 yılında kurulup, 1957 bahar sömestrsinde eğitim-öğretime başlamış, 1961 yılında Lif Teknolojisi ve Köy Sanatları kürsüsü ile birleştirilmiştir. Kürsü; Aile İlişkileri, Çocuk Psikolojisi, Gıda ve Beslenme, Ev İdaresi ve Aile Ekonomisi, Ev Planlaması ve Döşenmesi, Evde kullanılan Alet ve Makineler, Köy Sanatları, El Sanatları, Lif Teknolojisi bilim dallarından oluşmuştur. Ev Ekonomisi bölümü, 1961-1962 ders yılında faaliyete geçmiş ve altı dönem mezun verdikten sonra bağımsız kürsü haline getirilmiştir. 1982 yılından itibaren Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesine bağlı bir Yüksek Okul olarak yeniden eğitim-öğretime başlamıştır. 2001 yılında doğrudan Rektörlüğe bağlanarak 2003 yılında yeniden yapılanmıştır. Yeni yapılanma ile Aile ve Tüketici Bilimleri, Beslenme Bilimleri, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi ile El Sanatları olmak üzere dört bölüm oluşturulmuştur. Bu kapsamda, teori ile uygulamayı birleştirmede mesleki bilgiyi kullanma ve organize etme yetenek ve isteğine sahip bireylerin yetişmesine yönelik dört yıllık eğitim verilmektedir. Öğrenciler, ikinci sınıftan itibaren adı geçen bölümlere (alanlara) yönlendirilmekte, altıncı yarıyılın sonunda ilgili kurum ve kuruluşlarda 30 iş günü süre ile staj yapmakta, sekizinci yarıyılda ise 1 hafta süre ile mesleki ve teknik inceleme gezisine katılmaktadırlar.
Ev Ekonomisi Yüksekokulu’nda öğrencilerin ve öğretim elemanlarının sosyal ve kültürel etkinlikleri desteklemeye çalışılmaktadır. Öğrencilerin halk dansları, spor faaliyetleri ve koro çalışmalarından tiyatroya kadar üniversitemizdeki pek çok etkinliğe katılım olanağı bulunmaktadır. Yüksekokulda 2001-2001 eğitim-öğretim döneminden bu yana bir öğrenci konseyi oluşturulmuştur. Konsey öğrencilerin katılım ve paylaşımı gerçekleştirmelerinde önemli bir köprü görevi yapmaktadır. Ayrıca öğrencilerimiz iki yıldır akademik içerikli ve kendi çalışmalarına da yer verdikleri Ev Ekonomisi Bülteni’ni çıkarmaktadırlar.
Ev Ekonomisi Yüksekokulu’nda uygulama ve araştırmaların yürütüldüğü bir anaokulu, beslenme ve deneysel gıda hazırlama, aile ve tüketici bilimleri, tekstil hammaddeleri labaratuvarı, bitkisel örücülük, tekstil ve giyim, halıcılık eğitim araştırma-üretim birimlerinde öğrencilere uygulayarak öğrenme olanağı sunulmaktadır. Ayrıca bir kütüphane ve bilgisayar birimi bulunmaktadır. Ankara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü’nde yüksek lisans ve doktora düzeyinde eğitim ve öğretim faaliyetlerinin yanısıra, Ev Ekonomisi Yüksekokulu yayım çalışmaları ile (konferans, kongre, radyo ve televizyon programları, hizmetiçi eğitim vb.) “sürekli eğitim” kapsamında çeşitli faaliyetler gerçekleştirilmektedir. Öğretim kadrosu 10 profesör, 6 doçent, 1 Yardımcı doçent ve 10 araştırma görevlisinden oluşmaktadır.
İlgili Kişi :
Adres1 :İrfan Baştuğ Caddesi No:9
Adres2 :Aydınlıkevler/Ankara
Posta Kodu :06130
Telefon :(0312) 596 10 00 | (312) 316 71 54
Faks :(0312) 318 11 54
Elektronik Posta

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder