2 Eylül 2010 Perşembe

İstanbul Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu

 

 










Tarihçe
İ.Ü. İstanbul Meslek Yüksekokulundaki eğitim Bilgisayar Programcılığı Programı ile 1985 yılında başlamıştır. Bir yıl sonra ise Radyo ve TV Yayımcılığı, Dericilik, Lastik-Plastik, Cam-Seramik ve Turizm Programları Yüksekokul bünyesine katılmıştır.
1988'de İ.Ü. İstanbul Meslek Yüksekokulu; Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu ve Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu olarak ikiye ayrılmış, Turizm programı dışındaki bütün programlar Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu’na bağlanmıştır.1989 yılında ise İ.Ü. Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Avcılar Kampüsü' ndeki yeni binasında öğretimine devam etmiştir.
Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu bünyesine daha sonra Makine, Matbaacılık, İklimlendirme - Soğutma, Sualtı Teknolojisi, Haberleşme, Elektrik, Kontrol Sistemleri Teknolojisi, Endüstriyel Elektronik, Çini İşlemeciliği, Cam Seramik, Savunma ve Güvenlik, İtfaiyecilik ve Yangın Güvenliği Programları ile Biyomedikal Cihaz Teknolojisi Programı katılmıştır. 2004 yılında Matbaacılık Programının adı, Tasarım Basım ve Yayımcılık Programı, Kontrol Sistemleri Teknoloji Programı, Endüstriyel Otomasyon, Haberleşme Programının adı Elektronik Haberleşme Programı olarak değişmiştir.
METEB çerçevesinde kurulan Elektrik Programı (Alibeyköy – ikinci öğretim), Elektrik Programı (Gültepe – ikinci öğretim), Endüstriyel Elektronik Programı (Bayrampaşa – ikinci öğretim), Kimya Programı (Bayrampaşa – ikinci öğretim), Plastik Teknolojisi Programı (Bayrampaşa – ikinci öğretim), Makine – Resim Konstrüksiyon Programı (Avcılar – ikinci öğretim), Çocuk Gelişimi Programı (Bakırköy – ikinci öğretim) yüksekokulumuz bünyesindeki eğitimine 2002 yılında başlamıştır. Ancak akademik ve idari personel yetersizliği nedeniyle Kimya, Plastik Teknolojisi, Endüstriyel Elektronik (Bayrampaşa), Elektrik (Alibeyköy) ve Çocuk Gelişimi (Bakırköy) ikinci öğretim programları kapatılmış ve 2006 – 2007 eğitim öğretim yılında bu programlara öğrenci alınmamıştır. Makine – Resim Konstrüksiyon Programı 2002 – 2003, Elektrik Programı (Gültepe) ise 2003 – 2004 eğitim öğretim yılında kapatılmıştır.
İ.Ü. Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu teknik eğitimde öncü olmuş bir geçmişe sahiptir ve modern eğitim malzemeleri ile donatılmış bulunmaktadır. Öğrenciler burada iyi bir şekilde yetişip, meslek sahibi olarak mezun olmaktadırlar. Şimdiye kadar mezun olan öğrenciler, staj yapmak için gittikleri yerlerde, öğrenci iken iş bulmaktadırlar. Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu kuruluş amacına uygun olarak, ihtiyaç duyulan kaliteli insan gücünü yetiştirmeye devam edecektir.
İlgili Kişi :
Adres1 :İÜ Avcılar Kampüsü
Adres2 :Avcılar/İstanbul
Posta Kodu :
Telefon :+90 212 473 70 70 (10 Hat)
Faks :+90 212 473 70 79
Elektronik Posta

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder