27 Nisan 2011 Çarşamba

Mehmet Tektaş

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1956 Yılında Samsun-Kavak’da doğdu. 1974 yılında Amasya Kız İlköğretmen Okulundan mezun oldu. İstanbul Eyüp Uluğbey İlkokulu öğretmeni iken 1980 yılında İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sanat Tarihi bölümünü bitirdi. Aynı yıl Amasya Lisesi Sanat Tarihi öğretmenliğine, daha sonra Amasya Müzesi Müdürlüğüne atandı. 1992 yılına kadar bu görevde bulundu. Amasya İl Kültür Müdürlüğü’nde şube müdürü, 2006 yılından itibaren de il Kültür ve Turizm Müdürü olarak görev aldı. 23 Nisan 2007 tarihinde emekli oldu.
Öğrencilik yıllarında tanıştığı Ord. Prof. Dr. Süheyl ÜNVER’den aldığı tavsiyelerle 1983 yılında suluboya resim çalışmalarına başladı. Amasya’nın kaybolan mimari eserlerini ve bugün olmayan kesimlerini tablolarında belgelendirdi. Ayrıca fotoğraf sanatı ve Türk tezhip sanatı ile yakından ilgilendi, kurslar yönetti.
1991 yılında mesleki incelemelerde bulunmak üzere kısa bir süre Özbekistan’ın Semerkand şehrinde bulundu. 1994 de “Kültür Sohbetleri” köşesi ile Amasya’da yayımlanan HÂKİMİYET gazetesinin kadrolarında yer aldı.1985–1994 arası Ondokuz Mayıs Üniversitesi Amasya Meslek Yüksekokulu’nda Güzel Sanatlar, 1995-1997yıllarında Amasya Eğitim Fakültesinde Selçuklu Medeniyet Tarihi, Arkeoloji ve Sanat Tarihi öğretim elemanı olarak görev aldı
1997 yılından 2004 yılına kadar Kültür Bakanlığınca ilde açılan “Geleneksel Türk Süsleme Sanatları TEZHİP” kurslarını yürüttü.
2002 yılında ekibi ile Amasya merkez Ovasaray köyü yeni camiinin, 2004’de Boğa köyü camii, 2007 de merkez Ziyaret kasabası Yeni Camii şadırvanlarının kalem işi süslemelerini, Ayrıca Ovasaray köyü ve Merkez Kirazlıdere mahallesi camilerinin alçı vitraylarını gerçekleştirdi
2005 yılında Mimar Ali Kamil Yalçın ile beraber hazırladıkları Avrupa Birliği destekli İŞKUR projelerinden “Amasya Restorasyon ve konservasyon Eğitimi Projesi”nde Proje Eğitmeni sıfatıyla alçı ve tezyinat atölyelerini yürüttü.
T.D.V. İslam Ansiklopedisi ile çeşitli dergilerde Amasya ile ilgili madde ve makaleleri; Kültür ve Turizm Bakanlığı ile Amerika, Almanya ve Japonya’da; yurt içinde özel kişilerin koleksiyonlarında dia, tezhip, suluboya ve yağlıboya resim dallarında eserleri bulunmaktadır.
Çalışmalarını özel atölyesinde sürdürmektedir.
SERGİ FAALİYETLERİ
1-Amasya Devlet Güzel Sanatlar Galerisi- Resim–1989
2-İst. Beyoğlu Emlakbank Sanat Galerisi- Resim–1990
3-İstanbul Taksim Atatürk Kültür Merkezi- Resim–1990
4-Amasya Devlet Güzel Sanatlar Galerisi-Resim–1994
5-Amasya Devlet Güzel sanatlar Galerisi-Resim–1996
6-Amasya Devlet Güzel Sanatlar Galerisi-Tezhip–1997
7-Bursa Tayyare Kültür Merkezi-Resim–1997
8-Denizli Akbank Sanat Galerisi-Resim–1999
9-Amasya Devlet Güzel Sanatlar Galerisi -Karma Resim–1999
10-Amasya Devlet Güzel Sanatlar Galerisi- Karma Resim–2003
11- Amasya Devlet Güzel Sanatlar Galerisi- Karma Resim–2004
12-Amasya Devlet Güzel Sanatlar Galerisi Karma Resim–2005
MEHMET TEKTAŞ’IN YAZI VE YAYINLARI
1-Amasya Müzesi-Tercüman-Kervan Kitapçılık-İstanbul. 1982
2-Amasya Kapu Ağası Medresesi-Sanat Dünyamız. Sayı:26. S:9–13 1983
3-Amasya’da Unutulmuş Bir İlk Çağ Kenti-KALEKÖY- Türkiyemiz.Sayı: 43. S: 18–23 1984
4-Bimarhane(Amasya Darüşşifası)- Türkiyemiz. Sayı:45. S:13–17 1985
5-Amasya’nın Milli Mücadeledeki Yeri Ve Amasya Atatürk Anıtı- Milli Kültür. Sayı:51. S:15–18. 1985
6-Hazeranlar Konağı-AMASYA- İlgi. Sayı: 40. S:27–29 1985
7-Hazeranlar Konağı-Amasya Turizmi Ve Eski Eserleri Koruma Derneği Yayını – 1986
8-Amasya’nın Anıtsal Ağaçları-İlgi. Sayı: 56. S:13-15. 1989
9-Amasya Merkez Eski Şamlar Mezarlığı 1986 Kurtarma Kazısı Raporu Belleten. Sayı:205. S:1715–1719. 1989
10-Borabay Gölü-AMASYA- İlgi. Sayı:62. S:18–20. 1990
11-Dünden Bugüne Eski Amasya Evleri- İlgi. Sayı:67. S:20–25. 1991
12-Enderun Camii(Amasya’da Danişmendliler Dönemine Ait Cami) T.D.V. İslam Ansiklopedisi- Cilt: 11. S:187. 1995
13-Hazeranlar Konağı-(Amasya’da XIX. Yüzyıla Ait Türk Konağı)
T.D.V. İslam Ansiklopedisi- Cilt: 17. S: 121–122. 1998
14-Ana Hatları ile Dünden Bugüne Amasya’da Sanat Hareketleri ve Günümüzde Yapılan Tezhip Çalışmaları. AMASYA- 2000.
15-Mostar Köprüsünün Restorasyonu ve Mostar’a Ağıt Şiiri Üzerine-Harman-Sayı: 4. S: 3-7 AMASYA 2005
16-Günümüzde Tarihi Mekânların İsimlendirilmesindeki İncelikler Üzerine Bir Tetkik:“ÇİLEHANE CAMİ MİDİR?” Harman Sayı: 5 S: 3–7 AMASYA -2005

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder