14 Eylül 2010 Salı

Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi

Tarihçesi:
Ankara Üniversitesi Senatosu, 4936 sayılı Üniversiteler Kanunu’nun ikinci maddesine dayanarak, 31.03.1964 gün ve 463/2718 sayılı karar ile Eğitim Fakültesi’ni kurmuş, bu karar Milli Eğitim Bakanınca da onaylanmıştır. Ankara Üniversitesi Senatosunca, Fakültenin kurucuları olarak şu öğretim üyeleri görevlendirilmiştir:
•Prof. Dr. Bedii Ziya Egemen,
•Prof. Dr. Bülent Nuri Esen,
•Prof. Dr. Yaşar Karayalçın,
•Prof. Dr. Mihri Mimioğlu,
•Prof. Dr. Hamide Topçuoğlu,
•Ord. Prof. Dr. Suut Kemal Yetkin.
Bu öğretim üyeleri, Prof. Dr. Hamide Topçuoğlu’nu dekanlığa seçerek kuruluş çalışmalarını başlatmışlardır.
Türkiye'nin ilk Eğitim Fakültesi olan fakültemiz, 1965-1966 öğretim yılında 109 lisans öğrencisi ile öğretime başlamış, ilk mezunlarını 1969 yılında vermiştir.
Kuruluşunun temel amaçlarından biri olan "ülkede eğitim bilimleri alanında gereksinim duyulan uzmanları yetiştirme" işlevini, 1980'li yıllara kadar tek başına yerine getirmiştir.
1982 yılında yürürlüğe giren 2547 sayılı yasa ile, daha önce Milli Eğitim Bakanlığına bağlı olan ve temel amaçları öğretmen yetiştirmek olan 2 veya 3 yıllık eğitim enstitülerinin "Eğitim Fakültesi" adıyla üniversitelere aktarılmasından sonra, fakültemizin kuruluş amaçlarındaki farklılığı vurgulamak üzere, fakültemizin adı "Eğitim Bilimleri Fakültesi" olarak değiştirilmiştir.
Fakültemiz, Öğretim Birliği Yasası'nın kabul edildiği 3 Mart gününü, her yıl Fakülte Kuruluş Günü" olarak çeşitli bilimsel etkinliklerle kutlamaktadır. Fakültemiz, 2008-2009 Öğretim yılında 11 Bölüm ve 25 Anabilim Dalı ile hizmet vermektedir.
Vizyonumuz
Eğitim bilimleri alanında yapılan kuramsal ve uygulamalı araştırmalar yoluyla bilgi üretimine katkıda bulunarak; bireylerin eğitim hakları, eşitlik ve insan haklarına saygı temelinde toplumun eğitim sorunlarını irdeleyen, çözüm önerileri geliştiren ve bu yönde politikaların belirlenmesinde öncü olan; bilgi birikimini ulusal ve uluslararası akademik topluluğun, kamu ve özel kurumların, sivil toplum örgütlerinin ve bireylerin paylaşımına sunan bir fakülte olmaktır.
Misyonumuz
İnsana, topluma, doğaya duyarlı, kendisinin ve mesleğinin toplumsal, eğitimsel gelişmedeki yerini, rolünü kavramış, mesleki yeterlik ve etik sorumluluk kazanmış; sürekli gelişmeyi bir yaşam biçimi olarak algılayan; bilimsel düşünme ve çalışma biçimini benimsemiş; kamusal yararları gözeten, yaratıcı ve eleştirel düşünebilen,
•Eğitim bilimlerinin çeşitli alanlarında uzmanlar (Eğitimde Psikolojik Hizmetler, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık, Eğitim Programları ve Öğretim, Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi, Halk Eğitimi, Ölçme ve Değerlendirme, Özel Eğitim, vb.),
•Öğretmenler
•Akademisyenler yetiştirmek,
Öğrencilerin eğitimsel sorunları tartışabilecekleri, çözümler üretebilecekleri ve kendilerini özgürce ifade edebilecekleri öğrenme ortamlarını geliştirmek,
Toplumsal sorumluluklarının bilincinde, akademik çalışmalarında niteliği önemseyen, disiplinlerarası yaklaşıma açık, bilgiyi paylaşan, değerlendirmelerinde akademik ölçütleri esas alan, üretkenliği ve yaratıcı düşünceyi destekleyen bir ortam oluşturmak ve bunu sürekli kılacak kültürü yerleştirmek,
Eğitim bilimlerinin çeşitli alt disiplinleri ve diğer toplumsal bilimlerle etkileşim ve işbirliği içinde ulusal ve uluslararası kongre, sempozyum, panel, konferans, çalıştay vb. toplantılar düzenlemek, kuramsal ve uygulamalı araştırma projeleri gerçekleştirmek ve yayın yapmak,
Öğrencilerin, akademik ve idari personelin bilgiye erişimini, iletişim ve etkileşimi kolaylaştıran fiziksel ve teknolojik ortam oluşturmak,
Tüm akademik ve yönetsel etkinliklerin dürüst, açık, demokratik ve katılımcı bir anlayışla yerine getirilmesini sürekli kılmaktır.
 
İlgili Kişi :
Adres1 :Cebeci Yerleşkesi Cemal Gürsel cad.
Adres2 :Cebeci, ANKARA
Posta Kodu :06590
Telefon :+90(312)363 33 50(10 Hat)
Faks :+90(312)363 61 45

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder