3 Eylül 2010 Cuma

İstanbul Üniversitesi Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi











Genel Bilgiler
Bilindiği gibi Yüksek Öğretim Kurulu Başkanlığı 1966 yılı başında ülkemizin ihtiyaç duyduğu ögretmenleri yetiştirmek üzere Eğitim Faktülteleri öğretmen yetiştirme programlarının yeniden düzenleme çalışmalarını başlatmış ve buna göre fakültelerimizde lisans ve yüksek lisans düzeylerde yürütülen programlarda bir takım değişiklikler yapılmıştır.
Egitim Fakültelerinde yapılan bu yeni düzenleme ile öncelikle 16.08.1997 tarih ve 4306 sayılı kanunla yürürlüğe giren ve 1997-98 ögretim yılında uygulanmaya başlanan sekiz yıllık zorunlu ilköğretim düzeyindeki sınıf öğretmeni ve branş ögretmeni ihtiyacının karşılanması amaçlanmıştır.
Bunun yanında Ortaöğretim öğretmenliğinin lisansüstü düzeye kaydırılması ve gerek lisans gerekse lisansüsü düzeydeki öğretmen yetiştirme programlarında yer alan derslerin yeniden düzenlenmesi ile daha nitelikli öğretmen yetiştirme yönünde önemli bir adım atılmıştır.
Yeni düzenlemeye göre oluşturulan lisans ve lisansüstü düzeydeki programlar 1998-99 yılından itibaren uygulanmaya başlanmıştır. Tüm bu süreçte İstanbul Üniversitesi Senatosunun teklifi ve Yükseköğretim Kurulunun bu teklifi uygun görmesi üzerine Bakanlar Kurulunca İstanbul üniversitesine bağlı Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi kurulmuştur.
Sekiz yıllık eğitimin önemi ve buradaki öğretmen açığı göz önüne alınarak Hasan Ali Yücel Eğitim Faktültesi bünyesinde Türkçe Eğitimi Bölümü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü ve İlköğretim bölümünün kurulması ve buna ek olarak Edebiyat Fakültesi bünyesinde faaliyet gösteren Eğitim Bilimleri Bölümü ile Yabancı Diller Eğitimi Bölümünün, mevcut öğrencilerin statülerinin korunması şartıyla Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesine devredilmesi kararlaştırılmıştır.
Böylece 1999-2000 eğitim ögretim yılı başından itibaren fakültenin dört bölümünde dokuz programa kaydedilen 345 öğrenci ile Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi faaliyete geçmiştir. Önümüzdeki yıllarda Fakültenin gelişimine paralel olarak Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü, Beden Eğitimi ve Spor Bölümü, Özel Eğitim Bölümü, Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Bölümü ile Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Bölümü kurulacaktır.
İlgili Kişi :
Adres1 :Besim Ömer Paşa Cd. 11
Adres2 :Beyazıt-İstanbul
Posta Kodu :34452
Telefon :(0212) 440 00 00
Faks :(0212) 513 05 61

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder