Maltepe Vapuru Osmanlı Seyr-i Sefain İdaresi tarafından Almanya Danzig’deki Ş.W.K.Larwitter tezgâhlarına 1914 yılında ısmarlanan dört yolcu vapurundan birisi idi.
Bu vapurlar Bostancı, Pendik ve Kartal isimlerini taşıyordu.
Bunlardan Kartal’ın ismi Maltepe olarak değiştirilmiştir.
Maltepe Vapuru 504 grostonluk olup, 50.4 m. uzunluğunda, 7.9 m. genişliğinde idi. Vapurun 650 beygir gücünde iki buhar makinesi vardı.
Çift uskurlu olup, saatte 12 mil hız yapıyordu. Bu vapur I. Dünya Savaşı nedeni ile 1921 yılında teslim alınabilmiştir.
Köprü-Kadıköy, Köprü-Adalar-Yalova hatlarında çalışırken 1954’te Yalova Yelkenkaya Mevkiinde karaya oturmuş ve hizmet dışı bırakılmıştır. Kazan ve makineleri o sırada yapılmakta olan Kartal Araba Vapurunda kullanılmış, teknesi de sökülerek satılmıştır.
Günümüzdeki Maltepe yolcu vapuru İstinye Tersanesi’nde 1962 yılında yaptırılmıştır. Vapurun uzunluğu 67 m., genişliği 12.5 m. olup, su kesimi 2.6 m. dir. İtalya Fiat yapımı 750 beygir gücünde iki dizel motoru vardır. Çift uskurlu olup saatte 14 mil hız yapmaktadır.
Bu vapurlar Bostancı, Pendik ve Kartal isimlerini taşıyordu.
Bunlardan Kartal’ın ismi Maltepe olarak değiştirilmiştir.
Maltepe Vapuru 504 grostonluk olup, 50.4 m. uzunluğunda, 7.9 m. genişliğinde idi. Vapurun 650 beygir gücünde iki buhar makinesi vardı.
Çift uskurlu olup, saatte 12 mil hız yapıyordu. Bu vapur I. Dünya Savaşı nedeni ile 1921 yılında teslim alınabilmiştir.
Köprü-Kadıköy, Köprü-Adalar-Yalova hatlarında çalışırken 1954’te Yalova Yelkenkaya Mevkiinde karaya oturmuş ve hizmet dışı bırakılmıştır. Kazan ve makineleri o sırada yapılmakta olan Kartal Araba Vapurunda kullanılmış, teknesi de sökülerek satılmıştır.
Günümüzdeki Maltepe yolcu vapuru İstinye Tersanesi’nde 1962 yılında yaptırılmıştır. Vapurun uzunluğu 67 m., genişliği 12.5 m. olup, su kesimi 2.6 m. dir. İtalya Fiat yapımı 750 beygir gücünde iki dizel motoru vardır. Çift uskurlu olup saatte 14 mil hız yapmaktadır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder