25 Mart 2023 Cumartesi

Lâdik-Waşington arası 4-5 Dakika

"Lâdikli Ahmed Ağa" Kitabının Kapağı

Konya'da Hayra Hizmet Vakfı'nda Hasan Hüseyin Varol Hoca anlatıyor:

Ahmed Ağa, dizinin birini diker, birinin üzerine oturur, dirseğini de yastığa kor, öyle sohbet ederdi.
Bir ara başını çevirdi, şöyle baktı: 
-Gardaşlar, arkadaşlar beni bekliyorlar! 
Müsaade ederseniz ben gideyim! dedi. 
-Tabii Hacı Baba, peki! dedik.
Ayağa kalktık. 
-Hacı Baba nereye gideceksiniz? diye sordum ben. Valla evlât bilmiyorum amma, şurada yazılı olacak! dedi.

Duvardaki gömme dolabın kapağını açtı, oradan bir kağıt çıkardı. 
El kadar bir pusula: 
-Aha bunda yazılı, oku bakayım neresiymiş? dedi, o kağıdı bana verdi.

Kağıdı aldım baktım, hem eski hem yeni yazıyla, "Wașington" yazılı.
-Buraya neye gideceksiniz Hacı Baba? dedim. 
-Nivyork'da, bir papaz gizlice Müslüman oldu, onu tebrik edecez! 
Waşington'da da iki bin kadar Müslüman var, bir sıkıntı var başlarında, onları o sıkıntıdan kurtaracağız, onun için gidiyoruz!... 
-Peki buraya kaç dakikada varırsınız? dedim. 
-Dört-beş dakkada varınız! dedi, çıktık. 

Kaynak: Lâdikli Ahmed Ağa, Mustafa ÖZDAMAR Sh.:187.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder