20 Şubat 2012 Pazartesi

Neriman Nerimanov: Beni kurtarın

Kremlin Hastanesi doktorlarından Yulya İvanovna Litkin, Troçki kapısıyla Devrim Meydanı arasında, demir parmaklıklara yaslanmış, iki büklüm, öksüren bir adam görür. Litkin olayı şöyle anlatır: "Adamın yüzü garip bir anlatıma bürünmüştü. Yardım etmek için yaklaştığımda onun yoldaş Nerimanov olduğunu gördüm. 'Beni çabuk hastaneye yetiştirin. Ölüyorum, çabuk olun' diye haykırdı. Kendisini Kremlin Hastanesi'ne götürmemi istedi. Hastaneye ulaşamadan öldü." Nerimanov'un cesedine otopsi yapılmaz. Yemeğine zehiri Stalin'in adamı Gürcü asıllı Sergey Orhonikidze'nin koyduğu öne sürülür. Stalin döneminde Abhaz-Gürcü sorunu, Gürcü asıllı Stalin ve Beria tarafından Abhazlar aleyhine ele alınır. 1936'da Abhaz Başkanı Lakoba da, Tiflis'te Lavrenti Beria tarafından yemeğe davet edilir. Yemeğe zehir koyulmuştur. Moskova, Lakoba'nın ölümünü kaza olarak açıklar.

           ZEHİRLİ SUİKASTLER ANA SAYFA            

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder