7 Şubat 2012 Salı

Türk Tarihi ve Teknolojileri Müzesi, Aksaray

Hayırsever İşadamı Adem Girgin Anadolu Turizm Otelcilik Okulunda Oluşturulacak Müze İçin Yapılacak Harcamanın Yüzde 50 sini Karşılayacak…

Aksaray’da “Türk Eğitim Tarihi ve Teknoloji Müzesi” kurulması yönünde çalışma başlatıldı. Aksaray’da Anadolu Turizm Otelcilik okulunun kullanılmayan 5 sınıfı “Türk Eğitim Tarihi ve Teknoloji Müzesi”ne dönüştürülmesi için çalışmalar devam ederken, kurulacak müze için Aksaraylı hayırsever işadamı Adem Girgin yapılacak harcamaların yüzde 50’sini karşılama kararı aldı.

Valilik makamında Vali Sebati Buyuran ile müze için protokol imzalayan hayırsever işadamı Adem Girgin müzenin Aksaray’a hayırlı olması temennisinde bulundu.

Protokol imza töreninde bir açıklama yapan Vali Sebati Buyuran, Aksaraylı hayırseverlerin eğitime büyük katkı sağladığını belirterek Aksaray’ın bu yönü ile örnek bir il konumunda bulunduğunu söyledi.

“Türk Eğitim Tarihi ve Teknolojileri müzesi”nin bütün illerde kurulacağını ifade eden Vali Buyuran, “Anadolu Turizm Otelcilik okulumuzda kullanılmayan 5 sınıfımızda bir müze oluşturma çalışmamız başlıyor. Kurulacak olan müzenin öğrencilerin eğitiminde Türk eğitim tarihini görebilmeleri, teknoloji olarak hangi seviyeden nereye geldiğini görebilmesi ve müze kültürü edinebilmesi açısından önemli. Aksaray da Arkeoloji müzesi var, Kültür evi olarak tanzim ettiğimiz eski vali konağı bir nevi etnografya müzesi oldu. Eğitim Tarihi ve Teknoloji Müzesi hizmete girecek Azmi Milli Un Fabrikasının da sanayi müzesi haline gelmesiyle Aksaray’ın 4 müzesi olacak” dedi.

Vali Buyuran açıklamasının devamında “Müzeler gerçekten insanların geçmişini kültürünü geleneklerini gelecek nesillere aktarmada önemli mekanlar eğitim alan kişilerinde bu mekanları gezmesinin büyük yararları var O bakımdan hızla gelişen bir il olan Aksaray da da müzecilik anlamında da bu gelişmeler önemli bu nedenle hayırsever Girgin’in katkısının ayrı bir önemi var.”dedi.

Aksaraylı hayırseverlerin eğitime büyük katkısı olduğunu ve bu nedenle Aksaray’ın örnek bir il olma konumunda bulunduğunu vurgulayan Vali Buyuran,
“ Eğitim en önemli konumuz o bakımdan devletin yaptığı yatırımların yanı sıra hayırseverlerin de katkısının olması eğitimin daha iyi bir seviye ye gelmesinde büyük önem arz ediyor.”şeklinde konuştu.

Milli Eğitim Müdürü İbrahim Yılmaz’ında hazır bulunduğu protokol imza töreninde hayırsever işadamı Adem Girgin Aksaray’a kurulacak “Türk Eğitim Tarihi ve Teknoloji Müzesi”nin hayırlı olması temennisinde bulundu.

Devlet-Vatandaş işbirliği ile yapılacak müzenin toplam maliyetinin yaklaşık 73 bin Ytl olacağı hayırseverin yaklaşık 36 bin YTL’sini karşılayacağı bildirildi.

Vali Sebati Buyuran hayırsever işadamı Adem Girgin’in 2008 yılı içinde toplu konut alanı içinde bulunan Hasandağı İlköğretim Okulu’nda kütüphane için ayrılan yerin gerekli donanım ve tadilatlarını yaptırdığını bunun içinde 15 bin YTL katkı sağladığını ifade etti.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder