9 Şubat 2011 Çarşamba

Marmara Üniversitesi İlahiyat Meslek Yüksekokulu

Genel Bilgiler

Yükseköğretim Yürütme Kurulu'nun 29.12.1988 tarihli toplantısında, Diyanet İşleri Başkanlığı bünyesinde daha nitelikli din görevlileri istihdam etmek ve bu kurumda halen görev yapmakta olanların bilgi seviyesini yükseltmek amacıyla, çeşitli üniversitelerin İlâhiyat Fakülteleri yanında, Marmara Üniversitesi İlâhiyat Fakültesi'ne de bağlı olarak, önlisans seviyesinde eğitim verecek olan bir İlâhiyat Meslek Yüksekokulu'nun açılmasına karar verilmiştir. Yüksekokulumuz 1989-1990 akademik yılında eğitim-öğretime başlamıştır.

Kurulduğundan bu yana Meslek Yüksekokulumuzdan 846 öğrenci mezun olmuştur. Halen Yükseköğretim Kurulu'nun 20.05.1999 tarih ve 932-11468 sayılı kararı ile 1999-2000 öğretim yılından itibaren kontenjan ayrılmayan Yüksekokulumuzun öğrenci sayısı 6 olup başarısız ders sayılarını 3 ve daha altına düşürdüğünden sınırsız sınav hakkını elde etmiş olduğundan kayıtları silinemeyen öğrencilerdir. Meslek Yüksekokulumuzda ders veren öğretim elemanlarının çoğunluğunu İlahiyat Fakültesi öğretim elemanları teşkil etmektedir.

Meslek Yüksekokulumuzdan mezun olan öğrencilerimiz, Diyanet İşleri Başkanlığı'nda görev yapabilecekleri gibi, dikey geçiş sınav sonucuna göre, tercih yaptıkları İlâhiyat Fakültesi bölümlerinden birine kayıt olduktan sonra öğrenim görerek mezun olduğu bölüme göre iş imkânları bulabilmektedirler.


İlgili Kişi :
Adres1 : Marmara Üniversitesi İlâhiyat Meslek Yüksekokulu Bağlarbaşı
Adres2 : Üsküdar/İstanbul
Posta Kodu : 34662
Telefon : 0216 651 43 87
Faks : 0216 651 41 99

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder