11 Şubat 2011 Cuma

MSGSÜ Devlet Konservatuvarı

Genel Bilgiler

Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Devlet Konservatuvarı 1971–1972 öğretim yılında “İstanbul Devlet Konservatuvarı” adıyla kurulmuştur. 1982 yılına kadar Kültür Bakanlığı Güzel Sanatlar Genel Müdürlüğü’ne bağlı olan kurumun amacı; “ülkemizdeki müzik, tiyatro, opera, bale kültür ve sanatlarını korumak, yaşatmak ve yaymak, bu alanlardaki ulusal birikimleri işleyip geliştirmek, geleneksel birikimi çağdaş evrensel anlayışı içinde işlemek, dalında yüksek nitelikte yetkili, kültürlü, araştırıcı, yaratıcı, yorumcu, yönetici ve öğretici sanatçılar yetiştirmektir”.

İstanbul Devlet Konservatuvarı, 2 Ekim 1970’de açılır ve 1 Kasım 1971’de Etiler Hasan Ali Yücel İlkokulu’nda eğitim-öğretime başlar ve oniki yıl sonunda 2547 sayılı Yüksek Öğretim Kanununun Geçici 28. maddesi uyarınca 22.6.1982 tarih ve 41 sayılı Kanun Hükmünde karaname ile T. C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Güzel Sanatlar Genel Müdürlüğü ’nden ayrılarak Mimar Sinan Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi ’ne bağlanır. Böylece İstanbul Devlet Konservatuvarı 1982-1983 öğretim yılına M.S.Ü. Güzel Sanatlar Fakültesi İstanbul Devlet Konservatuvarı adıyla başlar. Bu değişimi Konservatuvar’ın 1985–1986 öğretim yılında Rektörlüğe bağlanması izler ve Konservatuvar’ın adı M.S.Ü. Devlet Konservatuvarı olarak değiştirilir. 2003-2004 eğitim-öğretim yılında da kurum Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Devlet Konservatuvarı adını alır. M.S.G.S.Ü. Devlet Konservatuvarı kuruluşunun on beşinci yıl dönümünde, 1986 – 1987 öğretim yılında, Dolmabahçe Sarayı Baltacılar Dairesi’ne taşınır. Günümüzde aynı binada eğitim ve öğretimini sürdürmekte olan Devlet Konservatuvarı, Müzik Bölümü, Sahne Sanatları Bölümü ve Müzikoloji Bölümü’nden oluşmakta; Yarı zamanlı, İlköğretim (6.,7.,8. sınıf) Lise ve Lisans (Üniversite) düzeylerinde eğitim vermektedir.

Adres1 : Dolmabahçe Caddesi. Akaretler Durağı
Adres2 : Beşiktaş/İstanbul
Posta Kodu : 34357
Telefon : (0212) 260 10 50-51
Faks : (0212) 261 00 41

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder