9 Şubat 2011 Çarşamba

Marmara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü

Tarihçe

Sağlık Bilimleri Enstitüsü, lisansüstü düzeyde eğitim öğretim yapılması amacıyla 20 Temmuz 1982 tarihinde 41 sayılı Kanun hükmünde kararname ile kurulmuş olup, Enstitü Müdür Vekili görevine vekaleten merhum Prof. Dr. İbrahim Gökaslan atanmıştır.

Lisans mezuniyeti sonrası çalışmaların organizasyonu, koordinasyonu, nezareti ve ilgili bilimsel araştırmaların yönetilmesi amacıyla kurulan Marmara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü 1982 - 1983 Eğitim - Öğretim Dönemi Bahar yarılında Diş Hekimliği ve Eczacılık Fakültelerinin Anabilim Dallarında Eğitim - Öğretime başlamıştır. Üniversitemizin Tıp Fakültesinin kurulmasıyla bu fakültemizin Anabilim Dalları ve daha sonrada Beden Eğitimi Spor Yüksekokulu, Hemşirelik Yüksekokulu, Gastroentroloji Enstitüsü ve Nörolojik Bilimler Enstitüsü Anabilim Dalları ve Sağlık Kurumları Yöneticiliği Anabilim Dalı Enstitümüzün Eğitim - Öğretime katılmıştır. Şu anada Üniversitemizin üç fakültesi, iki yüksekokulu, iki enstitüsüne bağlı 53 Anabilim Dalında toplam 125 programla Lisansüstü çalışmaları sürdürülmektedir.

Eğitim - Öğretim Eczacılık, Diş Hekimliği, Tıp Fakültelerinde, Hemşirelik Yüksekokulunda, Beden Eğitim ve Spor Yüksekokulunda, Gastroenteroloji ve Nörolojik Bilimler Enstitüsünde Türkçe Ortodonti, Periodontoloji ve Protetik Diş Tedavisi Anabilim Dallarında ayrıca İngilizce olarak yürütülmektedir. Marmara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsünde yüksek lisans ve doktora programları verilmekte olup, kuruluşunda 23 yüksek lisans, 11 doktora öğrencisiyle eğitim - öğretime başlamış olan Enstitümüzden bu güne kadar 1262 yüksek lisans, 588 doktora öğrencisi mezun olmuştur.


İlgili Kişi :
Adres1 : Tıbbiye Cad. Haydarpaşa
Adres2 : Üsküdar/İstanbul
Posta Kodu : 34668
Telefon : 0 216 414 44 23
Faks : 0 216 337 99 89

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder