7 Şubat 2011 Pazartesi

Maltepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi

Genel Bilgi

2004 yılında Sinema, Oyunculuk ve Plastik Sanatlar bölümleriyle eğitim öğretime başlayan Güzel Sanatlar Fakültesi, bir yıl sonra bünyesine Çizgi Film – Animasyon ile Fotoğraf ve Video bölümlerini eklemiş, 2008–2009 eğitim-öğretim yılında beş bölüme Temel Sanat Eğitimi ve Görüntü Sanatları bölümleri de eklenerek yedi bölüme ulaşılmıştır.Fakültemizde 1 yıllık İngilizce Hazırlık eğitiminden sonra 4 yıllık lisans eğitimi verilmektedir.

Güzel Sanatlar Fakültesi, tüm sanat dalları arasındaki birliktelikten beslenerek bölümler arasında etkileşimi güçlü kılmayı hedefler. Atölye derslerinin yanı sıra kentin içerisinde tanışarak, konuşarak bilgi edinmek Fakültenin eğitim anlayışını destekler.

Günümüzde sanatın geldiği nokta göz önünde bulundurularak, öğrencinin tek bir alanda yetkiliğini ispatlamak için diğer tüm sanat dallarında da bilgi sahibi olması gerektiğine inanılmaktadır. Bu amaçla; fakültemizde dersler interdisipliner mantık çerçevesinde oluşturulur. Yine bir sanatçının üretim sürecini destekleyecek yan disiplinlerde de tam donanımlı olması amaçlanır.

2008–2009 eğitim-öğretim yılından itibaren Fakültemizde tüm bölümler için ilk yıl temel sanat formasyonunun kazanıldığı ortak bir eğitim yılı olarak hazırlanmıştır. Öğrencinin felsefe, psikoloji, sosyoloji gibi yan disiplinlerle desteklendiği, sanatın ne olduğunu ve gerekliliğini sorguladığı bu yılda, öğrenci bireyliğini ve Güzel Sanatlar Fakültesi’nde bulunmasının nedenlerini keşfeder. Sanat formasyonunu edinmiş öğrenciler olarak ikinci sınıftan itibaren alan derslerine yönelirler.

Öğrencinin, kuramsal ve uygulamalı derslerde edindiği bilgiyi sektör bağlantıları ile iş yaşamında test etmesi için çeşitli olanaklar sağlanır.


Adres1 : Marmara Eğitim Köyü
Adres2 : Maltepe/İstanbul
Posta Kodu : 34857
Telefon : (216) 626 10 50 / 1847-1849
Faks : (216) 626 10 99

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder