9 Eylül 2011 Cuma

TABLO KOLEKSİYONU

Sultan Abdülmecid (1839-1861) döneminde Saray’a sunulan tabloların ağırlıkta olduğu “biriktirme anlayışı”, Sultan Abdülaziz (1861-1876) döneminde sanat eseri toplama düşüncesine yönelmiştir. Avrupa’da resim eğitimi gören yaver ressam Ahmed Ali (Şeker Ahmed Paşa) ile Fransız hocası Jean-Léon Gérôme’un ilişkisi, Saray’a kadar uzanan etkiler göstermiştir. Saray’ın siparişleri ve Gérôme’un önerileri üzerine kayınpederinin sahip olduğu Paris’teki Goupil Sanat Galerisi’nden alınan eserler ile Saray’daki birikim bir koleksiyona dönüşür. Saray’da görev yapan Polonyalı ressam Stanislaw Chlebowski, Saray için resim yapan Fransız Pierre Désiré Guillemet ve Rus Ivan Konstantinoviç Ayvazovski gibi ressamlar ile bu birikim güçlenmiştir.

Sultan II. Abdülhamid (1876-1909) döneminde İtalyan ressam Luigi Acquarone (1800-1896) ve onun ölümünden sonra Saray’da görev yapan bir başka İtalyan ressam olan Fausto Zonaro (1854-1929) gibi isimlerin tablolarıyla, hanedana armağan edilen Batılı hükümdar portreleri, Saray için resim üreten Batılı ressamların, asker ressamların, Darüşşafakalı ressamların, Sanayi-i Nefise mezunu ressamların eserleri ile Saray koleksiyonu çeşitlenmiştir. 19. yüzyılın sonlarında, Türkiye’de yapılan sergilerden sonra Saray’a giren tablolar ile resim koleksiyonunda önemli bir birikim oluşmuştur.

Dolmabahçe Sarayı, Beylerbeyi Sarayı, Yıldız Şale, Küçüksu Kasrı, Aynalıkavak Kasrı, Maslak Kasrı ve Yalova Atatürk Köşkü’nde yer alan eserlerden oluşan zengin bir birikim Milli Saraylar Tablo Koleksiyonu’nu oluşturmaktadır. Ülkemizin ilk resim koleksiyonuna ev sahipliği yapan Dolmabahçe Sarayı, eser sayısı bakımından ağırlığı taşımaktadır. Doğu’nun gizemini ve sıcaklığını yansıtan oryantalist resimler, doğa ve kent görünümleri, tarihî konulu resimler ve portreler arasında çok değerli imzalar vardır.

Milli Saraylar Fotoğraf Koleksiyonu’nun ise, Sultan-fotoğrafçı-toplum üçgeninde gelişen Osmanlı fotoğraf sanatında önemli bir yeri bulunmaktadır. Koleksiyon, 33 yıl süren Sultan II. Abdülhamid dönemi başta olmak üzere, Osmanlının gündemini günümüze taşıyan önemli bir birikimden oluşmaktadır. Sultan II. Abdülhamid fotoğrafa çok fazla önem vermiş ülkesini ve dış dünyayı fotoğraflardan takip etmiş hattâ fotoğraftan karakter tahlilleri yapmıştır.

TABLO KOLEKSİYONUNDAN SEÇMELER

DİĞER KOLEKSİYONLAR







·  HAMAMLAR
·  HOTELLER
·  KALELER 
·  KÖPRÜLER 
·  MÜZELER
·  SARAYLAR
·  SİNAGOGLAR 
·  El Sübuu

TARÇIN ÇOCUK ŞARKILARI



·  Askeri Müze 


·  Miniatürk 
·  Pera Müzesi  


















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder