6 Kasım 2018 Salı

Kağıthane Çeliktepe'deki Aydınlar Camii

Bugün enteresan bir hadise yaşadım.
İstanbul bayilerini ziyaret için bugün yollardayım.
Navigasyona yanlış adres yazmışım.
Şişli’de gideceğim noktaya 1,5 km uzaklıktaki Çeliktepe’de bir noktaya vardım.
Öğle namazına yarım saatten fazla bir süre vardı.
Hemen yakında bir cami vardı ve bir hayır vardır deyip aracı park ettim.
Adı Aydınlar  Cami olan camiye girdim.
Şadırvanda gençler vardı, saygılı, nur simalı. 
İçeri girdim, aynı şekilde gençler vardı.
Caminin nurlu ve ağır havası etrafa da sinmişti.
Evet, bu işte bir iş vardı.
Namazı kıldık.
Kamet getiren gencin sesi inanılmaz güzeldi.
Ciddi bir eğitim aldığı kesindi.
Hoca efendi namazı kıldırdı.
Evet, maşallah hoca da caminin havasına uygun bir şahsiyetti.
Duruşu, namaz kıldırması...
Namaz bitti.
Hoca efendi hafız talebeler bir toplansın dedi.
Sessizce hemen bir halka oldular.
Şaşkınlığım devam etti.
Namaz sonrası hoca efendi ile görüştük.

Evet kendisi çok iyi bir hafızdı ve gençler de talebesi idi.
Her görev yaptığı yerde aynı gayret içinde olmuş hayatı boyunca.
Yavaş yavaş manzara ortaya çıkıyordu.

Cemaatin de hocaya saygısı aşikar hissediliyordu.
Hafız Hasan Demirel hocamız bu geçlerin hocası idi.
Tamamen kendi gayreti ile yürüttüğü bir faaliyet.
Mahalleden beş daire tutmuş, öğrenciler burada kalıyor.
Kira, öğrencilerin iaşesi, elektrik, su, doğalgaz.... 
Hepsi cemaatin ve Hasan Hoca'nın gayreti ile yürüyor.

Hasan hocanın büyük gayreti ile D kategorisi de olsa diyanetin bünyesinde bir Kur'ân Kursu hüviyeti almış.
Şimdi bir Kur'an Kursu inşaatına başlamak üzereler.
Maşâallah yedi yılda 93 hafız yetişmiş ve bir çoğu hafızlık yarışmasında derece almış durumda.
Şahsen hocanın gayretine hayran kaldım.
Arzu eden anlattıklarımı yerinde görebilir.
Bu gençlere zekat da en güzel şekilde yakışır.

Allah böyle hocalarımızın ve gençlerimizin sayısını çoğaltsın.

İktibas

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder