1 Nisan 2019 Pazartesi

İstanbul Alay Tabibi Yüzbaşı Dimitroyati

İstanbul Alay Tabibi Yüzbaşı Dimitroyati
57. Alay Şehitliğinin içerisinde Türk ordusunda görev yapan ve burada yatan bir Rum asıllı Dimitroyati’nin mezar taşı ilgimizi çeker.
Anlatılan hikâyesi şöyledir:

Alaya ölümüne taarruz emri verilmiştir.
Tüm subay ve erler ölüme, şehadete hazırlanmaktadırlar.
Yüzbaşı Dimitroyati yanında Kur’an okuyan çavuşa seslenerek;
– Çavuş şu Kur’an-ı bana versene!
– Hayırdır Komutanım, Müslüman mı oldun?
– “Yok, be Çavuş.
Az sonra taarruza kalkacağız ve hepimiz öleceğiz.
Biz öldükten sonra bizim cesetlerimizi gömmeye gelenler benim künyemi görünce gâvur zannedip beni düşmanın yanına gömmesinler.
Ben bu ülke için yaşadım.
Bu ülke için vuruştum ve bu ülke için öleceğim.
Vasiyetimdir beni Mehmetçikten ayırıp başka bir yere gömmeyin”
Ver şunu, der:
Ve Kur’an-ı alır.
Artık o da burada Mehmetçik ile yan yana yatmaktadır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder