2 Ağustos 2010 Pazartesi

Adana Çukurova Üniversitesi















Çukurova Üniversitesi, 10 Fakültesi, 3 Yüksekokulu, 7 Meslek Yüksekokulu, 3 Enstitüsü, 27 Araştırma ve Uygulama Merkezi ile ülkemizin gelişmiş üniversiteleri arasında yer almaktadır. Öğretime ve araştırmaya verdiği önemle, kütüphaneleri ve laboratuvarlarıyla ülkemize nitelikli bireyler kazandırmayı amaç edinmiş olan Çukurova Üniversitesi, Adana şehir merkezine 10 kilometre uzaklıkta Seyhan Baraj Gölü kıyısında yeşillikler içerisindeki kampusünde eğitim-öğretim yapmaktadır. Çukurova Üniversitesi’nde 1903 öğretim elemanı, 23000’in üzerinde lisans, ön lisans, yüksek lisans ve doktora öğrencisinin eğitim ve öğretiminde görev yapmaktadır.
Öğrencilerin, öğretim elemanlarının, araştırmacıların gereksinim duydukları ulusal ve uluslararası yayınları barındıran Merkezi Kütüphane’de CD-ROM veri tabanı ve Internet bağlantısı ile tarama yapılabilmektedir.Çukurova Üniversitesi, zengin bir bilgisayar donanımına sahiptir. Hemen her Fakülte ve Yüksekokulda öğrencilerin kullanımına açık bilgisayar odaları mevcuttur. Fakülte ve Yüksekokullarda bilgisayar destekli öğretim ve araştırma yapılmaktadır.
Çukurova Üniversitesi öğrencileri AIESEC ve benzeri kurumlar aracılığıyla yurt dışında staj yapabilmektedir.
Kapalı Spor Kompleksi, kapalı yüzme havuzu, kayıkhanesi ve çeşitli spor sahaları ile öğrencisine her türlü sporu yapma olanağı sağlayan Çukurova Üniversitesi, öğrencilerinin beden ve ruh sağlığına büyük önem vermektedir.
Çukurova Üniversitesi’nde kurulmuş olan 29 kolda, öğrenciler boş zamanlarını ilgilendikleri alanda en iyi şekilde değerlendirmektedirler. Çukurova Üniversitesi Balcalı Kampusü’ne ulaşım özel toplu taşıma araçlarıyla yapılmaktadır.

Tarihçe












Çukurova Üniversitesi, 1969 yılında Ankara Üniversitesi’ne bağlı olarak kurulan "Adana Ziraat Fakültesi " ile 1972 yılında Atatürk Üniversitesi’ne bağlı olarak kurulan "Çukurova Tıp Fakültesi"nin yeni bir üniversitenin çatısı altında biraraya getirilmesiyle 1973 yılında kurulmuştur. Daha sonra kurulan Temel Bilimler, İdari Bilimler ve Mühendislik Fakülteleri ile bu sayı beşe yükselmiştir. 1982 yılında ise, Temel Bilimler, Fen-Edebiyat Fakültesi’ne; İdari Bilimler, Adana İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi’nin Ekonomi ve İşletme Fakülte’leriyle birleşerek İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi’ne; Mühendislik Fakültesi ise yine Adana İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi’nin Mühendislik Fakültesi ile birleşerek Mühendislik - Mimarlık Fakültesi’ne dönüşmüştür. Adana, İçel ve Hatay’daki Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı Yabancı Diller Yüksekokullarının tümü Üniversite çatısı altında toplanarak, Eğitim Fakültesini oluşturmuştur. 1992 yılına gelindiğinde, 6 fakülte, 11 yüksekokul, 3 enstitü, 1 devlet konservatuvarı, 22 araştırma ve uygulama merkezinden oluşan Çukurova Üniversitesi; 3 yeni üniversitenin nüvesinin oluşturulmasına katkıda bulunmuştur.
Modern bina, laboratuvar ve eğitim araçlarıyla 2 yüksekokul Mersin Üniversitesi’ne, 3 yüksekokul Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi’ne devredilmiştir. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi’ne ise Kahramanmaraş’taki Araştırma ve Uygulama Merkezi, yeni Üniversitenin Rektörlük binası ve iki fakülte binası olarak devredilmiştir.
1992 yılındaki bu küçülmeye karşılık, kuruluşunun 20.yılını kutladığımız 1993 yılında Üniversitenin daha da güçlendiğini görüyoruz. Su Ürünleri, İlahiyat, Diş Hekimliği ve Güzel Sanatlar Fakültelerinin kurulmasıyla fakülte sayısı 10’a yükselmiş, Adana Sağlık Meslek Yüksekokulu ve Kozan Meslek Yüksekokulları açılmıştır. 1994 yılı içerisinde, Karataş Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu, 1995 yılı içerisinde de Karaisalı Meslek Yüksekokulu kurulmuştur. Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü Çukurova Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu’na, Adana Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu da 1996 yılında Adana Sağlık Yüksekokulu’na dönüştürülmüştür. Lisansüstü eğitim öğretim yaptıran 3 Enstitü, Çukurova Üniversitesi Devlet Konservatuvarı ve 1997 yılnda kurulan Kadirli Meslek Yüksekokulu ile birlikte akademik kurum sayımız böylece 21’e ulaşmıştır.

Yerleşim Yeri















Çukurova Üniversitesi ana yerleşkesi 22000 dekar arazi üzerine kurulu olan Balcalı Kampüsü olup Adana şehrinin hemen kuzeyinde ve şehir merkezinden 10 km uzaklıkta bulunan her yönüyle seçkin bir kampüstür. Seyhan Baraj Gölü’nün doğu ve kuzey yakasında yer alan Balcalı Kampüsü doğal güzellikleri ile eşsiz bir kampüs alanıdır. Kampüs adını, Üniversitenin kurulmasından önce kampüs alanında bulunan Balcalı köyünden almaktadır. Kampüste yönetim ve eğitim-öğretim birimleri yanında, değişik bilim dallarında çeşitli araştırmalara olanak sağlayan laboratuvarlar, hastane kompleksi, merkezi kütüphane, öğrenci ve personele öğle yemeği veren bir merkezi kafeterya, spor tesisleri, lojmanlar, sosyal tesisler ve 3500 öğrenciyi barındıran Kredi ve Yurtlar Kurumu’na bağlı yurtlar yer almaktadır. Şehirden Kampüs’e, Üniversitemize kuruluşundan itibaren büyük hizmetleri geçmiş olan emekli rektörümüz Sn. Prof.Dr.Mithat Özsan’ın adıyla anılan Mithat Özsan Bulvarı üzerinden ulaşılır. Düzenli olarak çalışan çok sayıda ulaşım aracı, öğrenci ve personelin şehir ile kampüs arasındaki ulaşımını sağlamaktadır. Kampüs’e ulaşmak için Adana şehir merkezinde bulunan ana bulvar veya caddelerde Balcalı hattına çalışan özel otobüs veya dolmuşlara binmeniz yeterlidir. Şehir merkezinden kampüse ortalama ulaşım süresi yaklaşık 20-30 dakika almaktadır.

Eğitim-Öğretim Programlar 















Çukurova Üniversitesi’nin hemen hemen tüm programlarında eğitim-öğretim dili Türkçe’dir. Sadece Mühendislik-Mimarlık Fakültesi’nin Elektrik-Elektronik ve Makina Mühendisliği programlarında öğretim dili İngilizce’dir. İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi’nin ikinci ögretim dışında kalan tüm programlarında öğrenciler zorunlu İngilizce hazırlık öğrenimi görürler. Fen-Edebiyat Fakültesi’nin Matematik, Kimya ve Fizik bölümleri ile Mühendislik-Mimarlik Fakültesi’nin İnşaat, Jeoloji, Endüstri, Mimarlik ve Tekstil bölümlerinde ise Ingilizce hazırlık eğitimi öğrencilerin isteğine bağlı olarak yürütülmektedir. Eğitim Fakültesi’nin Almanca, Fransızca ve İngilizce Öğretmenliği bölümlerinde zorunlu yabancı dil hazırlık eğitimi verilmektedir. İlahiyat Fakültesi’nde 1 yıllık hazırlık eğitimi süresinde Arapça, Kur’an-ı Kerim ve İslam Dini Esasları okutulmaktadır. Çukurova Üniversitesi’nde 55 lisans , 25 önlisans programı yürütülmektedir. Üniversite bünyesinde Devlet Konservatuvarı ile lisans ve lisansüstü öğrencilere İngilizce hazırlık eğitimi veren Yabancı Diller Merkezi (YADİM) yer almaktadır.

İkinci Öğretim

Çukurova Üniversitesi Egitim Fakültesi’nin Sınıf Öğretmenliği bölümünde, Fen-Edebiyat Fakültesi’nin Biyoloji, Fizik, Kimya, Matematik, Türk Dili ve Edebiyatı bölümlerinde, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi’nin İşletme ve İktisat bölümlerinde, Mühendislik-Mimarlık Fakültesi’nin İnsaat, Makina, Jeoloji, Endüstri ve -Maden mühendisliği bölümlerinde, Su Ürünleri Fakültesi’nde, Osmaniye Meslek Yüksekokulu ve Ceyhan Meslek Yüksekokulu’nun ise tüm bölümlerinde ikinci öğretim programı bulunmaktadır.
İlgili Kişi :Prof. Dr. Yalçın Kekeç
Adres1 :Çukurova Üniversitesi Balcalı/Adana
Adres2 :
Posta Kodu :
Telefon :Santral: 0 (322) 338 60 84 - 88 (5 hat)
Faks :0 (322) 338 69 45

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder