17 Aralık 2022 Cumartesi

Zindan Nerde, Ben Nerde?

Hazreti Mevlânâ'nın bu dünyaya veda etme belirtilerinin başladığı günlerde, eşi Kira Hatun:
Hüdavendigâr Hazretleri'nin dünyayı hakikat ve mânâlarla doldurması için üçyüz, dörtyüz sene yaşaması gerekmez miydi? diye dolup taşınca, insanlığın piri Hz.Mevlânâ:

-Sen diyorsun Kira Hatun? 
Biz ne Firavunuz, ne de Nemruduz!.. 
Zindandan adam çıkarmaya geldik bu dünyaya biz! 
Yoksa bu taş toprak âleminde işimiz ne bizim? 
Ortada zevallıların faydaları olmasaydı, bu taş toprak yurdunda bir an bile durmazdık biz!
İnsanlara faydam dokunsun diye kaldım bu dünya zidanında ben! 
Yoksa, zindan nerdeeee, ben nerde, kimin malını çalmışım ben? demiş.

Hazreti Mevlânâ'nın bu sözlerini Yunus Emre şöyle nazmetmiş:
Öyle sanman siz beni, Kendi özümden gelmişem!
Kendi elim ile ben, Bu kafese girmişem!
Yunus Emre sen kande, Kalmayasın zindanda!
Zindan kande, ben kande, 
Kimi malın çalmışam! 

Kande: Nerde, nerede.

* İnsanlığın Pîri Hazreti Mevlânâ, Mustafa ÖZDAMAR, Sh.:81.

"İnsanlığın Pîri Hazreti Mevlânâ" Kitap Kapağı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder