31 Aralık 2022 Cumartesi

Nefis, nasıl hoşnud edilir?

Şeyh Muhammed Nazım Kıbrısî Hazretleri'nin Vaazlarının Derlendiği Kitap

Nefsi şikâyet etmesin, nefsim darılmasın, canım eziyetlenmesin, canım mesut olsun. 
Başka hiçbir kimsenin, hiçbir şeyin hoşnutluğu bu zamanın insanını alakadar etmiyor. 
Hoşnutluğu aranacak yalnız nefsidir. 
İşte onun için insanoğlunun başına ne felaket geldi ise kendi nefsinin hoşnudluğunun peşinde koşmasından dolayıdır. Nefsi hoşnûd etmesine de imkân ve ihtimal yok. 
Çünkü nefsin ihtirasına ve arzularına bir had yoktur. 
Hani arzuları sayıyla değildir ki. o sayı içerisinde onun arzularını yerine getiresin ve tamamdır diyesin. 
Şimdi rahat oldum yok. 
Yüz arzusu varsa, yüzünü yapsan, onun arkasından bin arzu daha getirir. 
Onu bitirdikten sonra çalış onları da topla. 
Eh işte bitirdik, başka? 
Şimdi onbin daha var. 
Böyle böyle, böyle böyle yani insanı hiçbir hizmete bırakmadan yalnız kendi hizmetine meşgul etmek ister nefis. 
Nefis insanı kendisine köle etmek, kul etmek ve Allah'a şeriklik davasındadır.
"Başkasına değil bana kul olacaksın, bana çalışacaksın, beni hoşnut edeceksin, beni razı edeceksin, başka şeyi düşünmeyeceksin" der.

Bizde; "pekâlâ efendim, başüstüne sultanım" diyoruz. 
Bak, yirmidört saat zarfında ne için koşturuyoruz?

*Tasavvuf Sohbetleri, Şeyh Muhammed Nazım Kıbrısî, Sh. 79.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder