25 Aralık 2022 Pazar

İntizar edersem başka hal olur!

"Lâdikli Ahmed Ağa" Kitabının Kapağı

Lâdikli Ahmed Ağa'nın torunu Lâdik Belediye Başkanı Mehmet Elma anlatıyor:
27 Mayıs 1960 ihtilâlinde pek çoklarına yapıldığı gibi dede mi de alıp götürmüşler sıkıyönetim mahkemesine, Konya'ya. 
Sıkıyönetim hakimi alay etmeye kalkmış dedemle: 
-Sen namazlarını Mekke'de kılarmışsın öyle mi? 

Dedem, dört mısradan oluşan şöyle bir cevap vermiş, başka hiç bir şey söylememiş:

Ben de aşık oldum Mekke iline, 
Canım kurban olsun Hakk'ı bilene, 
Beni alay edip şöyle gülene;
İntizar edersem başka hal olur!

Artık o anda başka ne hal olduysa, askeri hakim derhal kendini toparlayarak: 
-Serbest bırakın babayı, getirdiğiniz yere geri götürün! demiş.

        Kaynaklar: 

  1. Lâdikli Ahmed Ağa, Mustafa ÖZDAMAR Sh.:177.
  2. Lâdikli Âşık Ahmed Hüdâî, Ahmet Elma, 2011, 5.Baskı, S.124.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder