25 Haziran 2019 Salı

Kurdun Köpeğe Nasihati: İnsanlar celladına tapar

Kurt (akrabası) köpeği kınayarak:
-İnsanoğlunu nasıl buldun ey amcaoğlu.
Köpek cevap verdi:

Kendilerinden bir insana hakaret edecekleri vakit ona köpek diyorlar.
Kurt: Sen onların çocuklarını mı yedin?
Köpek: Hayır.
Kurt: Onlara hainlik mi ettin?
Köpek: Hayır.
Kurt: Onlara karşı yapılan saldırılardan onları korudun mu?
Köpek: Evet.
Kurt: Zeki cesur olana ne diyorlar (peki)?
Köpek: (Methetmek, övmek amaçlı) Ona kurt diyorlar.

Kurt: Bizimle kurt olarak kalman için ben sana baştan nasihat etmedim mi?
Ben onların çocuklarını, davarlarını öldürdüm ve defalarca onlara hainlik ettim.
Yine de onlar kahramanlarına kurt derler.
Bilmen gerekir ki insanoğlu celladına tapar ve kendine vefalı olanı ise horlar.

الذئب معاتبا الكلب :

يابن العم كيف وجدت بني البشر ؟

أجابه الكلب : عندما يحتقرون انسانا منهم يصفونه بالكلب

الذئب : هل أكلت أبناءهم ؟

الكلب : لا

الذئب : هل غدرت بهم ؟

الكلب : لا

الذئب : هل حرستهم من هجماتي عليهم ؟

الكلب : نعم

الذئب : وماذا يسمون الشجاع الفطن ؟

الكلب : يسمونه ذئبا ( مدحا )

الذئب : ألم ننصحك من البداية

بأن تبقى ذئبا معنا ..!!؟

فأنا فتكت بأطفالهم و مواشيهم و غدرتهم مرارا .. وهم يصفون أبطالهم بالذئب

عليك أن تتعلم أنَّ بني البشر يعبدون جلادهم و يهينون من يكون وفيا لهم ...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder