25 Şubat 2022 Cuma

Bu gemiye binme, bu gemi batar!

Şeyh Burhâneddin bin Muhammed Eğridirî Türbesi, Eğirdir, Isparta
Şeyh Burhâneddîn Hazretlerinin sevenlerinden olan Ispartalı Abdülkâdir Efendi şöyle anlatmıştır: 
"Bir defâsında Karadeniz'de gemi ile sefere çıkacaktım. 
Yanımda bir de arkadaşım vardı. 
Gideceğimiz gemiye eşyâlarımızı koyduk. Bu arada arkadaşım bir iş için yanımdan uzaklaşmıştı. 
Onu beklerken Şeyh Burhâneddîn hazretleri âniden gözüme göründü; 
"Bre Abdülkâdir! 
Bu gemiye binme, Allahü Teâlâ'nın izniyle bu gemi batar! 
Ötede bir gemi var ona bin!" buyurdu. 
Ben hemen eşyâları alıp o gemiye geçmek için hareket ettim. 
Şeyh hazretleri bana yardım edip eşyâları öbür gemiye taşıdı. 
Sonra birdenbire gözden kayboldu. 
Oracıkta donup kaldım. 
Bu arada arkadaşım da geldi. 
Benim gemi değiştirdiğimi görüp; "Niçin o gemiyi bırakıp bu gemiye bindin?" diye çok sıkıştırdı. 
Fakat sonunda râzı olup bindiğim gemiye geldi.
Binmeyip ayrıldığımız gemi denizde bir mil kadar yol aldıktan sonra battı. 
Arkadaşım geminin battığını görünce o gemiye binmediğimiz için çok sevinip Allahü Teâlâ'ya şükretti.
Bana da çok minnettâr kaldı. 
Bunun üzerine ben o arkadaşa; "Benim bir şeyhim var, Şeyh Burhâneddîn hazretleridir. 
O sultan gözüme gözüküp o gemiye binme diye beni uyardı. 
Yoksa hâlimiz harabdı." dedim."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder