22 Aralık 2021 Çarşamba

Kabe'nin Müezzini Saçlarını Niçin Kesmezmiş?


Allah Rasûlü Sallallahü Aleyhi ve Sellem bir gün Mescid-i Nebevî'ye giderken, yolda ezân ile dalga geçen yahudi çocuklarını duydu.
Aralarından birinin sesi çok güzeldi ve o ezânı ağzını eğip bükerek söylüyor, diğerleri de ona gülüyordu.


Allah Rasûlü yolunu değiştirerek, çocukların olduğu yöne doğru yavaşça ilerledi.
Yanlarına yaklaştı, öncelikle elini kaldırarak selam verdi.
Bu, piskolojide; benden size zarar gelmez anlamındadır.
Ve:

-Az evvel çok güzel bir ses duydum, o sizden mi geldi? diye sordu.
Çocuk, güzel ses deyince sevindi. 
Tabi hemen öne atıldı, evet ben söyledim, dedi.
Efendimiz ona:
-Senin sesin ne kadar güzeldir öyle. 
Seni şu mescide götürsem, ordaki amcalara da söyler misin, dedi. 
Çocuğun gururu okşanmıştı, mutlu oldu.
-Söylerim ama, ben ezânı bilmiyorum ki, dedi.
-Olsun ben öğretirim sana dedi, Allah Rasûlü.
Ve Peygamberimiz söyledi, çocuk tekrarladı. 
Bu şekilde ezberledi.

Sonra Efendimiz elinden tuttu, diğer çocuklar ile beraber mescide gittiler. 
Rasûlullah yol boyunca onun saçını okşamıştı.
Mescidde de okuyunca, oradaki sahabeler de güzel övgülerde bulundu çocuğa. 
Kendini çok iyi hissetmişti çocuk.
Efendimiz çocuğa yaklaşarak:
-Senin sesin çok güzel, ben seni Mekke'ye göndersem, orada Kâbe'ye müezzinlik yapmak ister misin? dedi.

Çocuk farkında bile olmadan müslüman olacak. 
Oralarda, Kâbe'de müezzinlik yapmak, herkesin bildiği bir şey, çok konuşulan önemli bir şey. 
Çocuk da bunu biliyor, büyük bir şey olduğunu biliyor ve çok hoşuna gidiyor bu durum, kabul ediyor.
Ve yıllar sonra .
İşte bu çocuk Ebu Mahsûre ...
Sahabeden, Kâbe müezzinlerinden Ebu Mahsûre 
Fakat onun diğer müezzinlerden bir farkı var:
Saçları çok uzun hatta o kadar uzun ki, saçlarını sarıp bir keseye koyuyor, o şekilde geziyor. 

Onu gören ve bu hadisenin mâhiyetini bilmeyenler:
-Yâ Mahsûre!
Bir de müezzinsin!
Neden kesmezsin bu saçlarını, bu ne hal diyor.

O böyle diyenlere içleniyor ve;
-Nasıl keserim ben bu saçları? 
 Bu saçlara kim dokundu, siz biliyor musunuz? 
 Benden nasıl kesmemi istersiniz, diyor. 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder